Igazán önfeledt vibeok, holiday hangulat, valamint időutazás jellemezte a 28. hét zenei megjelenéseit. Friss dallal, videóval jelentkezett STK X DCK, HEATLIE, a Wellhello, valamint az Anna and the Barbies is.
WELLHELLO X LIL FRAKK - HOLIDAY
Nemrégiben arról írtam, hogy Andróval közösen kijött nyári újdonságával a Wellhello, most máris itt egy friss, ropogós ráadás. Fluor Tomiék ironikus szerzeményét mexikói dallamok fűszerezik, amelyhez ismét hívtak egy közreműködőt, Lil Frakk személyében. A srácok immáron másodszor dolgoznak együtt, hiszen „Csoda, hogy még élünk” címmel már adtak ki közösen dalt. A vízparti, vendéglátós emlékeket felidéző klipet Büki Balázs rendezte.
„Év elején két hetet töltöttem Mexikóban, ami a pihenés mellett elképesztően inspirálóan hatott rám kulturálisan és kifejezetten zeneileg is. Azóta motoszkált a fejemben egy ilyen, mexikói hangulatú nyári dal, amelynek címe is erről a nyaralásról származik: egy pultos hangoztatta folyton, hogy igyak csak meg nyugodtan még egy tequilát, elvégre holiday van." – kezdte a dalról Diaz. „Már az is hatalmas tisztelet volt, hogy a srácokkal nyomhattam. A Holiday több közös, imprózással tűzdelt session alatt, folyamatos ötletelés nyomán alakult ki. A spanyol nyelvészetben is otthonosan mozgok már: biztosan nem okoz majd gondot, ha spanyol nyelvterületen tequilát kell rendelnem!" – csatlakozott Lil Frakk.
STK X DCK X HEGEDŰS BORI – TIZENHÉT
„Tizenhét” címmel jelent meg az STK x DCK produkció újdonsága, amely az önfeledt fiatal felnőttkorra fókuszál. A melankolikus, mégis vidám dalban vendég előadó is akad, Hegedűs Bori személyében. A klip Gőz Márton segítségével készülhetett el.
„Mikor elkezdtük megírni a dalt, Kacsával egyetértettünk, hogy egy női hangra szüksége van. Ekkor jutott eszünkbe Hegedűs Bori. A dal felvételét és keverését Zán Tominak (Riverside Studio) köszönhetjük!” – mondta el Sitku Norbert. „Napközbeni semmitevés, esti bulizás, balatoni nyári este a barátokkal. Ezt a nosztalgiát akartuk a klippel is tükrözni. Az STK x DCK eddigi dalaihoz képest merőben más ez az irány, viszont a stílusok közt való kikacsintások, a jövőben sem állnak majd távol a duótól!” – tette hozzá Kacsenyák Gábor.
HEATLIE - LIVE IN AKVÁRIUM KLUB
A HEATLIE formáció márciusban adta eddigi leghosszabb koncertjét, ahol az összes daluk felcsendült, továbbá szólókkal, meglepetésvendéggel kedveskedtek a közönségnek. Ez a buli videós formában is meg lett örökítve, amely a héten vált publikussá. A felvétel nagy erőssége, hogy egy snittben láthatjuk benne az egész koncertet.
„Czoller Bencééket kértük fel, hogy videó formájában is rögzítsék az eseményt. Nagy kihívás volt ez, és szerencsére bele se gondoltam, hányféleképpen mehetett volna rossz irányba is a történet. Ha például a csütörtöki nap miatt mondjuk kevesen jönnek el, vagy elromlik a koncert közepén a kamera, vagy tönkremegy az egyik hangszer és így tovább… végül (igaz, sok esetben a szerencse is mellettünk állt) minden rendben zajlott és büszkén mutatjuk be minden idők egyik koncertjét” – mesélte a frontember. „Itthon én még nem láttam hogy jelent volna meg ilyen technikával koncert, egyetlen vágás sincs ugyanis a filmünkben, egy snittből áll az egész. Egy amerikai zenekarnál láttam hasonlót és nagyon megtetszett az ötlet. Kipróbáltuk, kihívás volt, de bejött! A rögtönzött dobszólók, az őrület, ami néha ránk jött a színpadon, és hogy végre vendéget is hívtunk Kenny személyében, akivel zenekarának, a Patikadombnak egyik slágerét adtuk elő. Ilyen egy klasszikus HEATLIE koncert. Kiszámíthatatlan. Ezek a dalok beértek, jöhetnek az újak, az új műsor, új ötletek. Ilyen formában, kicsit másképpen, de lesz még giga HEATLIE koncert!” – tette még hozzá.
ANNA AND THE BARBIES – SIVATAG
A nyolcvanas évekig repít vissza bennünket az Anna and the Barbies új száma, amelyben van zenei teatralitás, fojtott feszültség, a szövegvilágot értelmezhetjük számonkérésként, felelősségre vonásként. A Tokay Péter rendezte klipben egy különleges megjelenésű, extrém csajszi tűnik fel. A csapat tél elején adja ki új nagylemezét, ám addig kijönnek még egy előfutárral az ősz során.
„Ezekben a furcsa időkben jólesik visszabújni picit, egy régmúlt évtized kulisszái mögé. Eljátszani, hogy egy 70-es évekbeli progrock-zenekar vagyunk, és épp megírjuk az új évtized popslágerét." – nyilatkozta Pásztor Sámuel. „Nincs annál jobb szórakozás, mint állni a világ zenei gardróbja előtt, és válogatni a tengernyi műfaj közül. Kiválasztani azt, ami majd a legszebb fellépőruhája lesz egy készülő dalnak. Ez a játék az egyik legizgalmasabb része a hangszerelésnek. Egy jó választás rengeteg izgalmas réteget tud adni a zenének, hisz mindenkiben más és más emlékeket hoz elő a múltjából. A szöveg kitűnően folytatja ezt az idővonalat. A ’70-es évekből a klip vizualitásával átugrunk a ’80-as évekbe, mindez pedig beletorkollik a mába, ami bizonyos értelemben zsákutca az emberiség számára. Erről szól, mégpedig elég drasztikusan, a szöveg. Maga a cím is azt sugallja, hogy egy egészen elérzéstelenedett, üres, elnéptelenedett helyen járunk, már csak kirakat az ember teste, a lét meg sivatag.” – tette hozzá Anna. „Az egyénnek el kell döntenie, melyik hangra figyel saját magán belül, és hogyan tovább odakint, hol van az oázis. A kiállásban („én hozzád mennék, de te nem akarod..”) önmagunk szeretetéről, az ezért folytatott küzdelmünkről énekelek. Az Amnesia művésznevű lánnyal egy gyorsétteremben találkoztunk, ahol felszolgált. Kiderült, hogy rajongó. Miután kihozta a tésztámat, beszélgettünk, és akkor már tudtam, hogy szeretném bevonni valamibe. Színes, bogárszerű sminkjével a jövőt testesíti meg számomra: az idősebbek furcsán néznek rá, vizslatják, elborzadnak a külsején – közben pedig a finom, erezetszerű, színes vonalak azt sejtetik, hogy a bábból valami csodálatos fog majd kikelni.”
Összeállította: Hatos Niki
2022. július 24. 13:52