A tizenötödik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2022-2023. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a VODKA FOR KIDS zenekarral folytatjuk, ők a Z-Faktor tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
A zenekar nagyjából két éve aktív, azóta 2 EP-t és 4 videoklipet sikerült kierőszakolnunk magunkból.
A korai időkben sokat próbálkoztunk lassabb, sztóneres dalokkal, de valahogy a kezünk mindig belendült és eddig szinte csak pörgős dalokat írtunk. A stílust tekintve post-punk/post-hardcore dallamos gitármenetekkel, zeneileg pedig leginkább az Every Time I Die, Fever 333, Cancer Bats által képviselt vonal az, ami inspirál minket.
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
Szeretnénk, ha mindenki jól érezné magát. De tényleg. Mi azt képviseljük, hogy a zene az egy terápia és ha eljössz koncertre, akkor hagyj magad mögött minden olyan dolgot, ami egy kicsit is megakadályozná azt, hogy önfeledten érezd magad.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
Nem gondoljuk, hogy bármiben is igazán különlegesek lennénk. Viszont szeretjük a sallangmentességet az őszinte tiszta beszédet és hiszünk abban, hogy a közönségnek át tudjuk adni azt az energiát, ami bennünk van, hiszen ők is pont ezt keresik.
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
A jövő egyelőre ködös számunkra, ami biztos, hogy szeretnénk ezt a kicsit keményebb, mélyebben a föld alatt lévő stílust nagyobb körökkel megismertetni.
Azt gondoljuk, hogy a hazai zeneipar egyre jobban leveti magáról az évek során növesztett mohát és kinyílik új stílusok és előadók előtt.
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
Azt vettük észre, hogy az embereknek szüksége van az elkötelezett, őszinte előadókra. Akik nem sóbálványokként léteznek egy teljesen más dimenzióban, hanem élnek és nem szégyellik megmutatni az emberi oldalukat. Ja, ez pozitív amúgy :D
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Aki szeretne, az meg tud. Kellő tehetség és elkötelezettség kell hozzá.
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
Egyrészt a zenészek tettek egy lépést a színpadról a közönség felé, másrészt pedig a merítés is elég nagy. Az emberekben tudatosult, hogy bárkiből lehet manapság zenész, ami egyrészt elerodálta a szakmát, másrészt viszont ez a jelenség a kiemelkedőbb színészeket nagyobb piedesztálra emeli. Nem gondolom, hogy régen jobb/rosszabb volt.
Inkább másabb.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Nehéz kérdés, mert a hazai tehetségek ritkán kacsintanak az ország határain kívülre. Így eleve máshogy is rendezkednek be, hiszen mások az igények is.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
Egyrészről sokszor nagyon szubjektív vélemények tudnak dönteni egy tehetségkutatón és ez nem mindig tükrözi a hallgatottság igényeit (már ha szempont ez egyáltalán). Manapság már nem az számít igazán, hogy ki mennyire jó a hangszerén, hanem hogy egy adott előadó hogyan tudja megszólítani a közönséget.
Másrészről azért egy tehetségkutatón elért helyezés természetesen validáció is a szakértőktől, ami azért duzzasztja a mellkast.
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Nagyon sokszor meglepődünk azon, hogy a nálunk sokkal fiatalabb generáció mennyire jó és mennyire más produktumokat tud kitermelni.
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
A hazai fesztiválok nagy része a minél nagyobb profit kitermelését célozza be és már elengedte a azt a képességét, hogy trendeket határozzon meg. Természetesen ennek van egy ellenpontja is, sok kisebb fesztivál született a korábbi években, ami pont az ellenkezőjére esküdött fel.
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
Sajnos az a tapasztalat, hogy az élő zene egyre kevesebb tömegeket mozgat meg. Az az érzésünk, hogy kezd kihalni az emberekből a koncertekre járás szeretete.
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
A könnyűzenét az egyének fogyasztási szokásai határozzák meg. Nyilván fontos alkotóelem a profit, mint ahogy mindig is az volt, de a médiumoknak irtó nagy felelőssége van abban, hogy miket propagálnak. Jobb lenne, ha az értékteremtés is elsődleges cél lenne.
Köszönjük a beszélgetést.
2023. január 18. 05:33