MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Új dimenziókat nyitott meg számomra az ADAM SP5 és S3H

Mindig is álmom volt egy olyan kompromisszummentes környezetben dolgozni, ahol az eszközpark olyan minőségű, hogy csak magamban kereshetem a hibát. A Gainlab Studios-ban ezek az álmok valóra váltak. A lehallgató szoba tökéletes akusztikai kialakításhoz, valamint a top tier outboard gear-ek mellé egy olyan lehallgató párt kellett választani, ami lehető legpontosabb valóságot adja vissza. De ne szaladjunk ennyire előre, viszonylag hosszú út vezetett a végső döntéshez.

Az első saját ADAM Audio eszközöm az SP5 fejhallgató. 
Sokat vaciláltam, hogy ebben az árkategóriában melyik fejhallgatóra essen a választás, rengeteg teszthallgatás és tesztmunka során egyszerű volt döntenem. Hatalmas előrelépés volt ez a korábbi fejhallgatóimhoz képest, utólag már nem tartom meglepőnek a sok jó feedbacket, amit online találtam.

Természetesen a hang volt az elsődleges szempont, de az SP5 hordozható könnyű hardcase doboza, valamint a tökéletes zárt kialakítása miatt nem tudtam ott hagyni a boltban. Sokat utazom az elnyűhetetlen SP5-tel, a zajszűrés és az atombiztos felépítés valóban beigazolta a hozzáfűzött reményeimet. Tulajdonképpen nálam az ADAM Audio brand az SP5-tel lopta be magát a szívembe. Miután hű társammá vált az SP5, eljött az idő, hogy új stúdió monitorok után nézzek, mert azon kaptam magamat, hogy az idő 90%-ban fejhallgatóban dolgozom.

Ezen a téren a cél az volt, hogy olyan stúdió monitoraim legyenek, amik a lehető legújabb technológiával készülnek és alkalmasak legyenek arra, hogy a modern elektronikus zenétől a klasszikus zenéig a lehető legpontosabban tükrözzék a valóságot. Hosszas utánajárás, olvasás és különböző monitorok tesztelése során döntöttem úgy, hogy az S3H pár lesz számomra a legjobb befektetés.

Az S3H három utas mid field monitorok tulajdonképpen négy hangszóróval vannak felszerelve, kettő darab 7 inches mély-közép sugárzó, valamint egy DCH közép sugárzó és egy S-ART magas-sugárzó. Dolgozni az S3H-val sokkal egyszerűbb, mint azt elsőre gondoltam volna. Féltem attól, hogy bevisznek az erdőbe az összeszokás fázisában.

Ami egyből feltűnt, hogy hihetetlenül pontos a mély és a mély-közép tartomány. Annyira feszes az alja, amit korábban nem tapasztaltam más hangszórónál. Pont annyi amennyi a valóságban van, nem próbál az S3H hiú ábrándokba kergetni azzal, hogy kiemeli a mélyet és ezzel tévútra terel. Ha van hangszóró, ami alá nem raknék sub ládát akkor az az S3H. Imádom, hogy a sweetspot ezeknél a hangszóróknál sokkal tágasabb, mint általában más mid-range monitoroknál. Ez segít abban, hogy tudok mozgolódni munka közben. Hihetetlen részletgazdag egy lehallgató az biztos, ennek nyilván megvan az a hátránya, hogy elfárasztja a fület, ha nem figyelek arra oda, hogy megfelelő időközönként szünetet tartsak munka közben. A részletgazdagságából kifolyólag egyből rámutat problémákra, így a vokálokkal való dolgozás új értelmet nyert. Teljesen más preferencia alapján választok előfokot és mikrofont a felvételei fázisban mióta az S3H-k velem vannak. Teljesen más plugineket kezdtem el használni, ami segített a workflow fejlesztésében is. 

Igaz minden lehallgató mellé kell egy másik referencia pont ezért szoktam váltogatni a fejhallgatóval, vagy csak simán átváltok a laptophangszórómra és azon folytatom a munkát. Talán, ha kikéne emelnem egy dolgot, ami a legjobban lenyűgözött az a 3D hangzás, ami egészen elbűvölő volt. Teljesen más értelmet kaptak egyes előadók lemezei, mélység és szélesség értelmében.

Az ADAM S3H monitorok, valamint az SP5 fejhallgató magabiztosságot ad a munkám során, így gyors döntéseket tudok hozni különböző szituációkban. Legyen az sound design / producing, recording, mixing, vagy mastering, bármelyik fázisban azt a célt szolgálják, hogy ne verjem át saját magamat. Egyből kiderül, hogy valójában mi történik, rámutat olyan problémákra, amiket korábban esélytelen lett volna észrevenni. 

Igaz még csak pár hónapja vannak mellettem, de érdekes módon sokkal gyorsabban sikerült megismerni ezeket a hangfalakat, mint korábban bármi mást.

írta: Biksi Gábor (Cloud 9+, Gainlab Studios)


2022. február 28. 18:12

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA