2019. február 3.-án már az 53.-ik nagy döntőt rendezték a Nemzeti Foci Ligában, ahol, mint az elmúlt években, a félidei show jelentette szórakoztatás szempontjából a csúcspontot. Idén a pop-rocker Maroon 5 zenekarra esett a szervezők választása, akiknek Amerika hip-hop fővárosában (Atlanta) kellett egy 80.000 ezer fős dómban bizonyítaniuk.
A technikai hátteret - mint azt már évek óta – az ATK Audiotek rental cég biztosította, mely társaság immáron 22 éve tevékenykedik nagy volumenű sportrendezvények szolgáltatójaként. Különleges megoldásuk, hogy a rendszer komponenseit könnyen és gyorsan mozgatható kocsikra helyezik el, melyet csak betolnak a játéktérre a félidei show kezdete előtt, majd gyorsan ki is húzzák onnan annak végeztével. Ezek a kis kocsik mérnöki precizitással vannak elhelyezve, a front rész pedig pontosan becélozva a nézőtérre, hogy a stadion minden egyes szegletére ugyanolyan hangminőség jusson, legyen szó az legalsó vagy a legfelső üléssorokról. Idén egy fontos újítást is alkalmazott a cég: az audió jel teljes mértékben Dante hálózati protokollon keresztül utazott a rendszer minden egyes tagja között.
Az évek óta megszokott JBL VerTec rendszer helyett ebben az évben a hangsugárzó komponensek is megújultak: A JBL új VTX A12 line-array sugárzóival ugyanis még tovább finomodott a hangminőség és a lefedés, így a több mint egy évtizede használatban lévő VT4889-es hangfalak nyugdíjazásra kerültek. A VTX lehetővé tette, hogy az eddig általában használt 18 db kocsi helyett idén már csak 14 db legyen kint a füvön, egyenként 6db A12 szélessávú sugárzóval, és 2db S28 szubbasszussal. A kispórolt 4 db kis kocsit is bevetette azonban az ATK, mind a négyet telerakta S28 szubbasszussal, hogy az LFE csatorna ütősebb legyen, mint valaha.
A Mercedes-Benz stadion akusztikája már a 2017-es megnyitásakor is rengeteg gondott okozott. Az első rendezvényen, ami egy Garth Brooks koncert volt, nagyon sokan panaszkodtak a nagy visszhangra, és a beszédérthetőségre, ebből kifolyólag nagyon sokan vissza is kérték a jegyük árát.
A stadion menedzsment közleményben reagált, hogy meg fogja oldani a problémákat a stadion 8 darabból álló egyedi állítható hallónyílásaival.
„A szubokat a sarkokban helyeztük el, a minél nagyobb mélyfrekvenciás lefedés érdekében. A teljes szélessávú hang eljuttatása az aréna minden egyes üléséhez, és az elegendő mélyfrekvenciás hang eljuttatása a különböző szegletekbe kifejezetten nagy kihívás, pláne ebben a dómban. Így arra külön összpontosítottunk, hogy legyenek külön csak olyan kocsik, amelyen kizárólag szubbasszusok dolgoznak. Sőt a kocsikat egy kicsit távolabb is helyeztük el a pálya széleitől, hogy még koncentráltabb legyen a lesugárzás, és minél kevesebb legyen az átfedés a helyi hangrendszerrel.” – mondta Kirk Powell, az ATK szenior tervező mérnöke.
2019. február 4. 15:41