MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Pontról pontra péntek

Beszámoló a XXIV. Gitármánia és Zenei Továbbképző Tábor ötödik napjáról, 2017. július 28. Péntek.
A Tábor ötödik napja általában az a periódus, amikor tetőfokára hág a hangulat, a zenekarok kialakultak, összeálltak és szétmentek, átalakultak, s a fókuszban immár a Nagy Megmérettetések: az Öröm a Zene Tehetségkutató verseny és a szombati gálakoncert lebeg a résztvevők lelki szemei előtt. A tanári gárda is felmérte már, kiket talált a legalkalmasabbnak, hogy további alkotómunkára, gyakorlásra ösztönző díjakban részesítse, ám kilétük ilyenkor még titok. Mindemellett persze, folytak a hangszeres órák, a zenekari gyakorlat és a tematikus kurzusok, meghívott előadókkal. 

A reggeli hangszeres kezdő és haladó órák után (Andrásik Remo – kezdő gitár, Lukács Peta – haladó gitár, Hudák Attila – kezdő basszusgitár, Szappanos György – haladó basszusgitár, Fekete Szilárd – kezdő dob) a zenekari gyakorlat pénteki résztvevői egy-egy (vagy több) ismert dalból összehozott „mash-uppal” kellett, hogy készüljenek. Jelen sorok írója a délelőtti etapon csupa frappáns és meglepő, remek produkcióval találta magát szemben, Szappanos György tanár úr külön kiemelte, hogy egy kemény hét, és hosszú éjszakák után, bizony micsoda öröm és kikapcsolódás ilyen ötletesen megválogatott és előadott dalokkal találkoznia. Változás idén, hogy a szombati zenekari órák helyett immár minden csapat teljes erővel a gálakoncertre készülhet, véglegesre formálhatja előadását.

Tóth Tamás (dob) és Osváth Gábor (gitár, zeneelmélet) tanár urak kifogyhatatlan erővel, lelkesedéssel és türelemmel látogatták a Tábor tizenhárom próbatermét egész nap, hogy minden csapat a lehető legjobbat hozhassa ki magából, miközben a délutáni idősávban – Pacziga Linda énekkurzusával egy időben – a főtéri sátorban Borlai Gergő „a gyakorlás művészete” című kurzusát élvezhettük, messze kitekintve fő hangszere, a dob spektrumából. Megyaszay István a basszusgitárosoknak tartott kurzust és műhelyfoglalkozást, míg Kékkői Zalán (KÁOSZ Központ) a szólógitárosokat vette kezelésbe.

Tom Lumen szóló-akusztikus gitárművész előadásán megtudhattuk, hogy „a gitáros is ember”, míg Szabó Károly egy óra erejéig végre messzebbre, mélyebbre kalandozhatott billentyűs és hangszerelési kurzusán, mint ahogy azt a zenekari gyakorlati órákon, egyéb napokon teheti. Szelényi István tanár úr merült egy újabbat a pszicho-akusztika rejtelmeibe... éppen úgy, mint a következő órában Virányi János, aki „Az agy szerepe a hallásban, a hallás szerepe a zenében”, címmel, az agyunkat becsapó akusztikai jelenségekről és a manapság divatos tév- és kényszerképzetekről igyekezett lerántani a leplet.

Sümeghi Tamás (dob) és Takács Roland (basszus) mint minden nap, ez alkalommal is a beton-biztos alapokra gyúrt „Rhythm&Groove” foglalkozásán, míg Pintácsi Viki énekkurzusán kórust alapított a szombati gálakoncertre, Géczy Viktor gitáros pedig, a kikezdhetetlen minőségű gitár és erősítő kiválasztásán túl, az analóg „butik” kategóriájú pedálokból való cuccépítés szépségeit és örömeit ecsetelte, maximális igényességgel.  Az esti próba-idősáv és a vacsora után a Gypo Circus újsütetű, bohém mulatós produkciójára tombolt a főtéri sátor közönsége, majd az Öröm a Zene 2017-2018 Tehetségkutató Versenyre jelentkezett öt zenekart mérte össze a Tábor szakértő tanári zsűrije.

Idén a Dóra és a Felfedezők, a The Impairs progresszív-instrumentális triója, a sajátos hangulattal operáló Hungarocell együttes Mezőnyárádról, a The Kid Called Nivram és „a tábor legvidámabb dobosát” sorai közt tudó 1Life háromtagú rock-csapata jelentkezett a megmérettetésre. A zsűri nem hirdetett győztest, egyöntetű határozattal mind az öt csapatot meghívták a Budapest Music Expora versenyen kívül. Az este, mint mindig, ezúttal is késő éjszakába nyúló jam sessionnel ért véget a büfében.

Üdvözlettel:
Illés Norbert 


2017. július 30. 07:42

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA