MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Miért téged veGenelec meg?

Tréfát félretéve, sokan tétováznak, gondolkodnak, hogy milyen stúdiómonitorral kössenek hosszú távú kapcsolatot. A paletta nagyon változatos, színes, ezért nem is könnyű a döntés. Nem szeretném megmondani, hogy kinek mit kellene vennie – inkább megosztom a saját döntésem történetét. Hátha ez segít.

Bátran állíthatom, hogy a sors kegyes velem, mert igen komoly, számomra ikonnak tekinthető zenészekkel, zeneszerzőkkel dolgozhatok együtt - Dés László, Kern András, Péter Bence, Neoton és még sorolhatnám.

Szeretek úgy érkezni a koncertekre, hogy a lehető legkevesebb időt vegyem el a művészektől a hangbeállás és a hangszín keresése miatt. Ezt talán mind ismerjük. Hallgathatjuk a lábdob, pergő ...stb. hangját hosszú perceken át. Szerintem ezt az időt jobban ki lehet használni, ha már előre beállított hangszínekkel érkezem.

Sokáig az Audmax Genelec bemutatótermét használtam, amely Dolby Atmos rendszerrel működik. Itt lehetőségem nyílt különböző térbeli megszólalások tesztelésére; akár egy színházi térhatású atmoszféra tökéletes modellezésére is.

Na ilyet szerettem volna otthonra. Persze ebbe a családi kassza őre is beleszólt, de így is egy csodálatos rendszer került hozzám (2 db 8340APM, 1 db 7370APM és 1 db GLM set), mely nagyon izgalmas színeket hozott az életembe.

Stúdiók esetén mindig nehézkes, hogy hol hallgatjuk a kívánt zenét, ha beülsz a hangmérnök helyére, akkor minden remekül fog szólni, de ha máshol hallgatod, akkor a hangkép jelentős eltérést mutat, ami mondhatjuk, hogy nem szerencsés.

Mivel tudnék ezen változtatni?

A GLM eszköz és szoftver erre kínál megoldást. Különböző pozíciókban készítünk méréseket, majd a szoftver - természetesen az igényeinkhez hangolva - elvégzi a precíz, fázishelyes beállítást az adott pozícióban (természetesen az extrém gondolatokat hagyjuk ki), így a visszahallgatásoknál a kívánt helyhez optimalizált beállítással élvezhetjük a munkánkat.

Visszatérve az eredeti problémámhoz: stúdiókörülmények között állíthatom be azoknak a zenekaroknak, zenészeknek a muzsikáját, akik megtisztelnek a bizalmukkal, és én a legtöbb energiaráfordítással próbálom meghálálni. Vagyis saját környezetben, lineáris lehallgatási feltételek mellett próbálom a finomhangolásokat elvégezni - ideértve a hangszínezést, dinamika processzálást, de még az effektezéseket is. Az így kapott eredménnyel érkezem a különböző helyszínekre — hozzáteszem, hogy a rendszerben a lehető legkevesebb változó van: saját pult, mikrofonok és egyéb eszközök –, ahol a PA-t eleve lineáris beállítással szoktam kérni. Tudom itt a kétkedők már mondják is, hogy a sub nem lesz elég, és még számos egyéb problémát sorolnak fel. A sub külön van hajtva, így az adott térhez, a felszerelés paramétereihez, és persze a saját „ízlésemhez” igazítva tudom a LIVE-nak megfelelő mennyiségű mélyhangot biztosítani.

Általában szokták szeretni a munkám, természetesen vannak olyanok is, akik nem, és ez így természetes. Ehhez pedig most már igazoltan is szükségem volt, van, lesz is erre a csodálatos és professzionális lehallgató felszerelésre.

Ditzmann Tamás


2025. szeptember 4. 09:28

Minden jog fenntartva. 2025 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA