Miamiban semmi sem lehet átlagos, így egy klasszikus zenei koncert sem. Sem a helyszín tekintetében, sem pedig a felhasznált hangtechnikai eszközöket illetően.
Mivel a Moore Elastika nem kifejezetten előadóművészeti eseményekre specializálódott, kihívásokkal teli tervezési munka elé állította Peter Diaz Jr.-t, a produkció vezetőjét és stábját.
Az alapvetően keskeny, ám vertikális irányban hosszanti terem földszintjén foglalt helyet a zenekar és a közönség egy része. Ezen felül három félemeleten is helyet kapott a nagyérdemű. Így tehát egy függőleges irányban széles teret kellett egyenletesen lesugározni, kompromisszumok nélkül, hogy valamennyi széken ugyanazt a kimagasló zenei élményt élhesse át a közönség.
Richard Gomez, a produkció hangmérnökének tervei alapján a nagyobb mennyiségű ponthangforrás alkalmazása beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A választás QSC CP8 aktív hangsugárzókra esett, melyből 16-ot vásároltak.
A hangsugárzó felfüggesztési módjának variálhatósága és a 90 fokos horizontális lesugárzási szögének köszönhetően sikerült elérni a homogén hangképet a nézőtér valamennyi pontján. Richard elmondta, hogy ugyan tisztában volt a hangsugárzó gyári specifikációjával, ám nem gondolta volna, hogy ennyi erő rejlik egy ilyen kis dobozban.
A rendszer további részét képezte négy darab QSC KW181 aktív mélysugárzó, melyek segítettek a különböző hangzónákban elérni az egyenletes mélyfrekvenciás lesugárzást. A zenekar részére, valamint a hosszanti irányban nyúló nézőtérre QSC K12.2 aktív hangsugárzókat használtak, melyek a nagyobb méret miatt eleve teljesebb hangképet produkáltak a szükséges helyeken.
Forrás: svconline.com
2020. augusztus 15. 06:34