MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Levél hangmérnökömnek…

Szia! Kérted legutóbb, hogy ajánljak pár Audio-Technica mikrofont a zenekarodnak. Összeállítottam egy szettet, és fűztem hozzá némi kommentárt, mi, miért lenne jó választás.

Lábdob: ATM250. Miért? Ez egy hagyományos lábdob mikrofon, amivel energikus, dögös hangot lehet csinálni. Ha feltétlenül egy modern metál lábdob hang kell a zenébe, válaszd a dupla kapszulás (dinamikus és kondenzátor kapszula fázishelyesen elhelyezve) az AE2500-t.


Tamok: ATM230. Miért? Eddig mindenütt bevált, műfajtól függetlenül. Dinamikus mikrofon, kevésbé idegenkednek tőle a hangosítók, mint a kondiktól. De ha a kondimikrofonok transzparens hangzására vágysz, ajó  választásod az ATM350D lehet. Miért? Praktikus, kicsi, csiptetős és egyenes a frekvencia-átvitele.


Pergő: AE2300. Miért? Nagyon friss, fényes hangzást ad, ami mellé nem feltétlenül kell pergő alsó mikrofon. Ha alul-felül szeretnél mikrofonozni, remek páros lesz az ATM650 + ATM450.


Overhead: AE5100. Miért? Nagyméretű kondenzátor kapszulájával kompromisszummentes hangminőséget biztosít, meleg, pontos hangzás mellett.


Gitár: AE3000. Miért? Az AE3000 nagyon pontos, mégis finom gitárhangzást ad. Úgy hozza az összes részletet, hogy közben nem tépi le az ember fejét, és úgy gondolom, ebben a zenében nem is kell. Ha dinamikus mikrofon hang kell a gitárra, próbáld ki feltétlen az AE2300-t.


Ének: ATM710. Miért? Stúdióminőségű kondenzátor kialakításával figyelemre méltó tisztaságot biztosít. Kondi vokálmikrofonok között a nagyágyú egyértelműen az AE5400. Tiszta, transzparens, részletgazdag. Az AE4100 és AE6100 a dinamikus énekmikrofonok között a legjobb választás. Általános nézet szerint a kondenzátor női énekre, a dinamikus férfiaknak való: Ne tekintsd ezt szentírásnak, számos ellenpéldát tudnék mondani…


Javaslom, hogy nézd át a mikrofonok adatlapjait, review-jait, ismerkedj velük, aztán szánj elég időt a kipróbálásra. A kapkodás csak feszültséget szül, elveszi a figyelmedet a fontos részletekről.
Nagyon fontos: FELEJTSD EL A MEGLÉVŐ PREKONCEPCIÓIDAT! (Pergőnél ki kell emelni a 4kHz-et és társait…) Állítsd az EQ-t lineárisba, maximum a mélyvágó szűrőt használd ott, ahol indokolt. Az Audio-Technica mikrofonok nem igényelnek durva hangszínszabályzást, ha jó a hangcucc egyenesen is gyönyörűen fognak szólni. Használd az EQ-t a hangszerek hangszíneihez, ne a mikrofon korrigálására!

Remélem, tudtam segíteni!
Zöld Zsolt levelét közreadja Hermann János
www.audmax.hu


 

 

2018. április 29. 17:01

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA