MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

KLIP ÉS DALSZEMLE 2025: Íme a tizedik hét megjelenései

Mind zeneileg, mind a szövegek terén színes kínálat jellemezte a 2025-ös év tizedik hetét. Ezekben a napokban olyan előadók jöttek ki új dallal, mint...

BLAHALOUISIANA - GYÖNYÖRŰ RENDETLENSÉG
Jancsó Gábor teljesen egyedül írta meg a Blahalouisiana legújabb anyagát, a „Gyönyörú rendetlenséget”, amelyet többek között Zorán munkássága ihletett.

„Számomra ez egy felnövésballada, amely az elengedéssel való megbarátkozásról szól. Jó mélyen bennem volt már régóta, és végre dal született belőle. Hálás vagyok a zenekarnak, hogy partnereim voltak ebben. Úgy gondolom, sikerült modern köntösbe öltöztetni a zenét és egy maximálisan blahás hangulatot létrehozni, Barbi pedig úgy keltette életre a dalt, ahogyan megálmodtam, sőt: talán még annál is jobban”  – mondta el Jancsó.


PAJOR TAMÁS - FILLÉRES EMLÉKEIM
Bródy János “Filléres emlékeim” című, harmincöt éves számát gondolta újra Pajor Tamás, aki olyan előadókat is vendégül hívott, mint Paulina, Rácz Gergő,  Lábas Viki (Margaret Island), Bagossy Norbert (Bagossy Brothers), Bérczesi Róbert (Hiperkarma), vagy éppenTarján Zsófi (Honeybeast). A szózene dalban cameo-megjelenéssel Bródy is feltűnik. A korhű hatású zenei alap Kőpataki Olivér hangszerelői képességét dicséri, a sound pedig Kontor Tamás és Kassai Róbert jóvoltából készült el. 


CARI - DONT LET GO
Hat dalos kislemezzel rukkol elő hamarosan CARI. Erről az anyagról szállított le egy sötétebb, metalcore-osabb előfutárt a héten.  A „don't let go” egyik szerzője és producere Oláh Marcell volt, aki a készítési folyamatok alatt olyannyira részévé vált a dalnak, hogy végül közreműködő vált belőle.

„Ki akartam próbálni, hogy állna nekem ez a keményebb stílus, mivel sok ilyet hallgatok, van egy ilyen oldalam is. Zenekari szinten is sokat inspirálódunk a Bad Omens, Poppy és Maggie Lindemann művészetéből. Remélem, ezzel meg tudom szólítani azokat a hallgatóimat, akik szeretik a kicsit súlyosabb, metálosabb zenéket is, sok visszajelzést kaptam már arról, hogy nyitottak lennének erre az irányra is. A szöveg arról az állapotról szól, amikor egy kapcsolat vége után még a levegőben, függőben érzed az egészet – már tudod, hogy el kéne engedni, de valahol még reméled, hogy csak egy kis idő kell, a másik fél nem felejt el, és visszavár. Miközben írtuk a számot, megkértem Marcit, hogy screameljen rá a dalra, és végül úgy elkapta a vibe-ot, hogy feat lett belőle. Kb. két nap alatt csináltuk meg a dalt – nagyon szeretek vele együtt dolgozni, mindig ráérez arra, hogy mit akarok, és mivel nagyon jó barátom is, sosincs egy unalmas pillanat. Egyébként az egész EP készítési folyamatát végigkísérte, nála vettem fel az éneket az összes dalhoz." - árulta el CARI.


MOVA – MÉGIS MARADUNK
MOVA, avagy Kovács Miki újdonsága ambivalens érzésekből táplálkozik. A „Mégis maradunk” arról a helyzetről szól, amikor az ember unja a mindennapokat, elege van a városból, a kiszámítható ismétlődésekből, eljut odáig, hogy összepakolja mindenét, aztán valami mégis visszatartja.


GENTLY DA SPITTAH – KÖRVONAL (EP)
Gently Da Spittah sokszínű kislemezzel jelentkezett, amelyen hallhat a nagyérdemű többek között egy befelé forduló ember gondolatain végigvezető történetmesélést, Ady Endre vers ihletett, élő hangszerekkel felvett lágy R&B-t, valamint belső feszültséggel teli drum and bass alapú, agresszív rapdalt is.

„A teljességre törekedtem, egy le-, majd felívelő folyamatot próbáltam bemutatni és elmesélni egy történetet. A lassú, borús melankólia után a pörgős, mámoros parti intenzitása indítja el a sztorit. Ezt követi a lejövő, az agresszív, pánikszerű menekülés a hallucinációk elől, majd mikor ez véget ér, másnap reggel a szerető gondoskodás jelenik meg, amire titokban vagy nyíltan, de minden ember vágyik.
Wolfie rukkolt elő az ötlettel, hogy a kislemezhez társuljon egy összefüggő klipsorozat. Bodó Márk, más néven Spock spanom segített a zenék összeállításában, az Őrizem a szemedet hangszerelésében és prodolásában. Két videóban jelenik meg a hangulatok ellentéte, a pro és a kontra. Szerintem az a fontos ebben az anyagban, hogy nincs benne elbagatellizálva a valóság kontrasztossága. Sokszor elfeledkezünk róla, hogy fény nincs a sötétség nélkül, önmagunk ismerete nem létezik az elveszettség érzése nélkül. Baromi érdekesnek találtam az ötletet, hogy ilyen rapszodikus, mégis összefüggő, autentikus cuccot dobjunk össze. Jó volt elengedni magam és nem visszafogni azt a kettősséget, ami jellemzi a mindennapjaimat. Remélem, hogy a srácok, lányok, anyukák, apukák, akik hallgatják ezt a lemezt, találnak majd benne olyasmit, amit magukénak éreznek és tudnak vele rezonálni. Szeretném megköszönni a zeneszerzőknek, Faktornak és Walennek a pacek zenéket, Kenyeres Kristófnak és a stábnak a videókat, és hálás vagyok mindenkinek, aki segített bármilyen szinten is abban, hogy a Körvonal létrejöhessen" – árulta el Sánta Dániel, azaz Gently Da Spittah'.


LIL FRAKK - A HAPPY END UTÁN IS VAN MÁSNAP (FULL ALBUM)
Megjelent Lil Frakk hatodik albuma, avagy az „A Happy End Után Is Van Másnap”. Az előadó a korongot március 28-án az Akvárium klubban mutatja be élőben. 

„Az elmúlt évem volt talán minden szempontból a legnehezebb. Magánéleti fronton is nagy hegyeket kellett megmászni, illetve az önreflexió útján is sokat haladtam terápiával. Kezdek kicsit felnőni, elkezdett foglalkoztatni a pszichológia, terápia, önismeret, ami engem is meglepett, de olyan szinten az életem része lett, hogy egyre több ilyen dal is íródott” – mondta el Frakk.

https://lnk.to/AHappyEndUtanIsVanMasnap


BUZÁS BENCE – MINDEN ÁLMUNK
Sorsszerű jelenségről írta új dalát Buzás Bence. A természet hangjaival is építkező „Minden álmunk” szám egyszereplős videóklipet kapott Gyóllai Lacac jóvoltából. 

„Ezt a dalt kábé másfél évvel ezelőtt kezdtem el írni, miután hajnalban hazaestem egy buliról. Amikor sétáltam az Oktogonnál az üres utcákon, a gondolat a fejembe szökött: milyen érdekes, hogy az élet milyen emberekkel sodor össze. Megfigyeltem a mintákat és egy érdekességet találtam: vannak emberek, akik folytonos, visszajáró vendégek, akármilyen káoszszerű is a létezés, mindig visszatalálnak hozzánk. Ez a dal azokról az emberekről szól, akik összetartoznak és ha akarják, ha nem, az útjaik keresztezik egymást, akkor is, ha épp ég a ház, vagy oda lépnek, ahol nincs tovább. Sokáig a fiókban csücsült ez a dal, mert féltem magamban ezt a témát boncolgatni: milyen emberekkel kereszteződik az én utam, kivel tartozok össze” – nyilatkozta Buzás Bence.


CHOWTEEZ
Ismét egy olyan témát dolgoz fel a dal, mely többünket foglalkoztathat. A vívódás önmagunkkal elvezethet a feladásig vagy az elfogadásig. Kérdéseket teszünk fel és várjuk a válaszokat, melyeket magunk, és a környezetünk sem tud megválaszolni. Néha csak el kell fogadnunk azt, hogyha érzünk, ha lélegzünk, ha mozdulunk, ha élünk akkor sebezhetővé válunk, érzékenyek leszünk. Ezzel vagy megtanulunk élni, vagy megpróbálunk védelmébe kerülni valakinek, vagy valaminek.  A védtelen ebben a dalban nem egy negatív jelző. Sokkal inkább utal arra az elfogadásra, melyet csak magunk felé tudunk biztosítani. 

„Maradjunk védtelenek, éljünk úgy, hogy nem tartunk a sebezhetőségünktől és ne hagyjuk azt, hogy akadályozzon minket a végtelenségtől való félelem.”-Fogalmazta meg Anna, a zenekar énekesnője.  A dalhoz készült visualizer Horváth Emma kezei által jött létre. Homályos és váltakozó képek mutatják be a tehetetlenséget, melyet a dal szövege diktál. Nincs cselekmény, sem tényszerűség, sem magyarázatok. Az dal érzelmi világa kerül középpontba. A Chowteez zenekar ezúttal a harmadik dalán dolgozott közösen Kremán Patrik producerrel/hangmérnökkel, melyet a Peron Sound Studio falai között rögzítettek.

összeállította, írta: Hatos Niki


2025. március 16. 07:27

Minden jog fenntartva. 2025 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA