MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

KLIP ÉS DALSZEMLE 2024: Íme a negyvennegyedik hét megjelenései

Mind zeneileg, mind a szövegek terén színes kínálat jellemezte a 2024-es év negyvennegyedik hetét. Ezekben a napokban olyan előadók jöttek ki új dallal, mint...

HONEYBEAST – KAVAROG
„Kavarog” címmel új dallal jelentkezett a hamarosan a MÜPA színpadán is bizonyító Honeybeast. A számhoz Jimmy J. Hollywood rendezett klipet.

„Ha röviden kéne megfogalmaznom, a dal arról szól, hogy minden rossz, de sebaj. A Kavarog felütése azt a helyzetet írja le, amelyet talán mind ismerünk: a világban káosz uralkodik, az egyén nem találja benne a helyét, de éli az életét és a viszontagságok ellenére próbálja magát jól érezni. Az alapélmény az, hogy nincs olyan nagy baj, de azért nem is tök jó. A dal kicsit magában hordozza azt is, ahogy a legtöbb ember nem él, hanem túlél: egész életünkben várunk valamire, egy személyre vagy történésre, aki vagy ami majd kiragad minket ebből az életnek nevezett taposómalomból” – mondta Bencsik-Kovács Zoltán szerző.
„Az ember néha elhiszi magáról, hogy ő lesz a kivétel. Tudod, hogy nem élheted túl a végedet, az elmúlás elkerülhetetlen, de egy hang azt mondja, hogy te leszel majd az az egy, akinek sikerül. Számomra azt is jelenti ez a dal, ahogyan az ember végül kibékül mindezzel. Hajlamosak vagyunk a rosszról és néha a jóról is azt hinni, hogy örökké tart, de idővel úgyis megtanuljuk, hogy ez semmire nem igaz. Erről a körforgásról, ezek elfogadásáról szól nekem a Kavarog. Ismét Jimmy J. Hollywooddal forgattunk, akivel mindig nagyon jó élmény a közös munka. Szuper volt a stáb és nagyon jól sikerült az egész. A videóban én alakítom a lányt, akinek követhetjük a történetét. Szerintem sokan tudnak majd azonosulni azzal, amit megmutatunk: az apátia, a magánnyal való küzdelem jelenik meg a klipben, majd a reménysugár valaki személyében, aki talán kiment minket ebből az egészből – mindez nagyon szépen és sok humorral.” – tette hozzá Tarján Zsófi.


PANDORA PROJEKT - AHOL A LEGJOBBAN FÁJ(T) (kislemez)
Kislemezzel lepte meg közönségét a Pandora Projekt. Az „ahol a legjobban fáj(t)” EP eredetileg nagylemeznek készült, ám Dorci kiválásával ez a terv is megváltozott. Ezen a munkán két saját dal, valamint két Csoóri Sándor és Petőfi Sándor verseinek megzenésítésével készült anyag is helyet kapott.

„A zenekar szempontjából vízválasztó volt, amikor idén január környékén egymásra találtunk Toldi Miki producerrel: ő segített megtalálni nekünk azt a hangzásirányt, amelyet a jövőben is elképzelünk magunknak. Maximálisan megbízunk benne és minden téren megtaláltuk a közös hangot. Ez az EP eredetileg egy 12 dalos nagylemeznek készült, ám február környékén kirajzolódott, hogy Dorcival külön folytatjuk. Ekkor a menedzserünk, Király Alida és a kiadó művészeti vezetője, Rusz András tanácsára döntöttünk az EP mellett. Kiválasztottuk a legkiforrottabb és Dorcihoz legközelebb álló dalokat, majd ezeken dolgoztunk Mikivel az elmúlt fél évben. Csodálatos volt a közös munka, és szerintem a végeredmény is az lett” – fogalmazott Végh Janka. „A szövegek az engem ért élmények feldolgozásának eszközei, és talán néha emiatt sarkítok vagy túldramatizálok ezt-azt, de az én módszerem ilyen: az alkotás során adom ki az érzéseimet. Ez az EP mindent magában hordoz, ami vagyok, amit képviselni szeretnék a jövőben. Pont annyi elektronika van benne, amennyit szeretnék, miközben hangsúlyos benne a pop-rockos vonal is. Ez az anyag egy darab belőlem: lázad, kiabál, üvölt. Nagyon büszke vagyok rá és boldog vagyok, hogy elkészült” – tette hozzá Janka.

„Bármilyen emberi kapcsolódásról is beszélünk, rengeteg érzelmet tapasztalunk meg. Párkapcsolatok, barátságok, de akár egy zenekaron belüli közös munka is nagyon összetett lelki folyamatokat takar önmegkérdőjelezéssel, fájdalommal, haraggal, szorongással és persze örömmel, vidámsággal is. Nagyon szélsőséges érzelmeket élünk meg, amikor valami véget ér, és nekem is kicsit ezt is jelenti ez az egész EP: az én kapcsolatomat a zenekarral, a közösen töltött éveket és a mostani lezárást. Ezeket viszont mind meg kell tapasztalnunk ahhoz, hogy fejlődhessünk” – fogalmazott Major Dorci. 


CSERPES LAURA, KALMUS FELICIÁN - MÉGIS MINDIG VÁRSZ
Édesapja ihlette Cserpes Laura újdonságát, amelyben Kalmus Felicián csellóművész finom játéka teszi fel az i-re a pontot.

„Az ő szeretete és jelenléte az egyik legstabilabb része eddigi életemnek. A dalt apukám iránti kötődésem ihlette. Úgy érzem mély kötelék, egyfajta véd- és dacszövetség van köztünk gyerekkorom óta. Édesapám egy olyan ember, aki a szívén keresztül nézi a világot és minket, a gyermekeit is mindig erre ösztönöz. Bármikor jövök haza, ugyanolyan színtiszta örömmel vár és ölel magához, mintha mindig várna…Az ő szeretete és jelenléte az egyik legstabilabb része eddigi életemnek. Ezt az érzelmi biztonságot szerettem volna megfogalmazni a „Mégis mindig vársz” című szerzeményben” – mondta el Laura. „A klipet Badacsonyban forgattuk, ami miatt különleges maga a helyszín, hogy itt történt nyáron az esküvőm is. Illetve látszik az a diófa, ahol édesapám elmondása szerint idős korában üldögélni szeretne és gyönyörködni a családjában. Szóval ehhez a helyszínhez van egyfajta szentimentális kötődésem is” – tette hozzá az énekesnő.


SZLIMMY, DOÓR - NEM BÍRNÁD
Kiragadott párbeszédek, belső monológok fémjelzik Szlimmy friss-ropogós anyagát. A „Nem bírnád” kapcsán így mesélt a rapper: „Ez a trekk az egyik legszemélyesebb dal az albumon. A verzéket és refrént több hónapos különbségekkel írtam meg, mindig más lélekállapotban, így életem egyik legnehezebb időszakának különböző szakaszai hallhatóak benne. Hol húzza meg a határait az ember? Hogyan is lehet elengedni egy számunkra legfontosabb valakit? Oda-vissza pörgetem ezeket a gondolatokat a fejemben, egyfajta terápia is volt ezeket kiírni”.


A BENCE KALANDJAI – KÉPESLAP
A Bence kalandjai zenekar /Bartek-Rozsnyói Judit (hegedű, brácsa), Takács Noémi (ének), Günsberger Ákos (gitár) és Szeifert Bálint (nagybőgő)/ egy Krusovszky Dénes vers megzenésítésével rázta fel november első napjait.

,,Az előző lemez egy nagyon magányos projekt volt. Úgy nézett ki, hogy teljesen egyedül megírtam, felvettem, megkevertem az anyagot, aztán koncertre elhívtam Günsberger Ákost, hogy élőben is meg tudjanak szólalni a dalokra jellemző gitárszólamok. Ez a módszer, bár élveztem, sokat kivett belőlem, úgyhogy elkezdtem agyalni, hogyan lehetne a következő lemez alkotófolyamata inkább közösségi élmény. Pont akkoriban néztük meg a feleségemmel a Beatles Get Back doku sorozatot, és arról jutott eszembe, hogy régebben mi is így dolgoztunk mint ők: megmutattuk a próbán az ötletet, és ott, helyben született a zene. Nem volt kérdés, hogy ehhez akarok visszatérni, ezért az otthoni pepecselés és demózás helyett levittem a dalötleteket a próbákra és együtt fejeztünk be őket.” – árulta el Bence.

,,Szerintem Krusovszky Dénes az egyik legizgalmasabb szerző a kortárs magyar irodalmi palettán. Már az előző lemezen (1bor1vers) is szerepel egy verse (Éjszaka sétálni), ami a kedvenceim közé tartozik.” - Mondja a választás kapcsán Bence. - ,,Elolvastam a regényeit, aztán az Áttetsző viszonyokat és valami elkezdett motoszkálni a fejemben, míg végül egyszercsak a vonaton üldögélve megszólalt az első dal, aztán rögtön a következő. Azt hiszem, ezen a ponton már a kocka el volt vetve, elkezdtem tudatosan keresni a “dalszövegeket” a kötetben, míg össze nem állt a lemez.” – mondta még el a frontember.

írta, összeállította: Hatos Niki


2024. november 10. 06:00

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA