MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

KLIP ÉS DALSZEMLE 2024: Íme a negyvenhetedik hét megjelenései

Mind zeneileg, mind a szövegek terén színes kínálat jellemezte a 2024-es év negyvenhetedik hetét. Ezekben a napokban olyan előadók jöttek ki új dallal, mint...

KÉKKŐI ZALÁN – NATURAL OUR ARTISTIC INSPIRATIONS (full album)
Megérkezett az Artisjus-díjas Kékkői ZALÁN második nagylemeze, amelyet olyan kiválóságok fémjeleznek, mint Borlai Gergő, Kaszás Péter, Szebényi Dani és Takács Roland Kanóc. A Music Fashion kiadó által gondozott korong, avagy a „Natural Our Artistic Inspirations” megszólalásáért Dandó Zoli felel. Az albumról egy dalt már ismerhet a nagyérdemű, hiszen szeptemberben klippel jelent meg a „Big picture” szerzemény.
Big Picture:

„Régóta érlelődött bennem, hogy jó lenne egy monumentális dalt írni, hangszerelni. Szerintem ebben a számban megvalósult, ez a vágyam. Szebényi Dani hangszerelési ötletei és Dandó Zoli keverése nagyon sokat jelentett ebben a szerzeményben, továbbá Takács Roland Kanóc basszusjátéka és Kaszás Peti dobolása teszi teljessé a képet. A hangszerelés mellett a cím arra is utal, hogy jó lenne minél nagyobb képet látni a világból. Akár a világunk megismerését tekintjük célunknak, akár csak egy adott eseményt, az arról alkotott véleményünket ne csak egyetlen nézőpontból hozzuk meg." – kezdte Zalán, majd még további két dalról így mesélt: 

AAAAaaaa: „Power funk! Imádom a sodró lendületét! Nagy vágyam volt, hogy legyen egy olyan dalom, amiben nem csak a gitárról szól minden, hanem minden egyéb hangszer is előléphet főszereplővé. A szám főszereplői Borlai Gergő, Szebényi Dani és Takács Roland Kanóc. Szerintem nagyon jó lesz élőben játszani, már várom."
 
Soul Save: „Ez a szerzemény számomra a külvilág kizárását, a magunkra figyelést jelenti. Mindegy, hogy mi történik körülötted, de ha felveszel egy fejhallgatót, becsukod a szemed, akkor bárhol lehetsz, semmi más nem számít." – zárta végül.


WELLHELLO – PÁLYAUDVAR
Idei utolsó számát robbantotta az immáron tíz éves Wellhello. A „Pályaudvar” esetében a gyász témáját állították fókuszba Fluor Tomiék. A trackben gitáron Faragó Viktor, vokalistaként Kiss Enikő, Papp Nikosz bizonyít, a hangszerelési teendőkben pedig Somogyvári Dani támogatta a duót. A kisfilmet Rádli Bence rendezte.

„Az elmúlt időszakban mindketten elvesztettünk családtagokat, közeli barátokat az életünkből, egy elmaradt búcsúzás, vagy épp egy váratlanul, tragikusan megszakadt kapcsolat által. Néha az ember kiül a pályaudvarra reménykedni, bízni abban, hogy valamiféle csoda folytán mégis megjelenik az, akire vár, akivel csak álmában találkozik, aki miután már nincs, valahogy mindenki hasonlítani kezd rá az utcán." - írta Fluor. "A gyász különböző szakaszait, típusait próbáltuk megmutatni az új videóban, amihez segítségünkre voltak olyan neves színészek, mint Patkós Márton, Kakasy Dóra vagy Kocsis Pál, és külön megtiszteltetés volt, hogy ismét együtt dolgozhattunk Anger Zsolttal és persze a Final csapatával, Rádli Bencével az élen." - tette hozzá Diaz.


HORVÁTH GÁBOR TRIÓ – MULTIVERSE
Az elméleti fizika és a dalokban rejlő hangulati sokszínűség adták a kiindulópontját a Horváth Gábor Trió ötödik, „Multiverse” címmel megjelent albumának. A jazz-zongorista új munkáján nagyívű szólók és himnikus balladák is tündökölnek, sőt, a koronghoz egy hatalmas padlástérben 3 részes live session sorozatot is forgattak.

„A James Webb teleszkóp megjelenése után intenzíven elkezdett érdekelni a csillagászat. Rengeteg podcast interjút hallgattam és könyveket olvastam. Lenyűgözött, amiket megtudtam az univerzumról, a fekete lyukakról, sötét anyagról vagy a kvantumelméletről. Realizáltam, hogy sci-fi amiben élünk, az univerzumban teljesen más fizikai törvények uralkodnak és szinte minden lehetséges. Mi pedig a nagy egészben csupán egy pici pont vagyunk. Nagyon megtetszett, ahogy Michio Kaku a New York-i Egyetem elméleti fizika professzora a húr elméletet a zenéhez hasonlította: az atomok alkotóelemei egy húron rezgő zenei hangok, a fizika a harmóniák, a kémia a melódiák, az univerzum pedig a rezgő húrok szimfóniája. Ihletet kapva rögtön leültem a zongorához komponálni, ekkor íródott a címadó dal is” – mesélte Gábor.


BULLS OF PREY - BORN AGAIN
A 2018 óta aktív Bulls of Prey egyik fő küldetése, hogy mai hangzásban hozza vissza az 1970-es évek zenei világát. A zenekar (Berecz Zsolt - gitár, Petneházi Dorina - ének, Tamás Áron - dob, Tóth Bálint László - gitár, ének és Zakar Zoltán – basszusgitár) munkássága így többek között az energikus imprókra, tökös riffekre épül, friss-ropogós „Born Again” EP-jükkel pedig kísérletező hajlamukat tükrözik. A mixek és masterek a Black Record Covenant hangstúdióban készültek, hangmesterként pedig Cséplő Péter tette hozzá a szükséges pluszt.


THE HYBRID DRUMMER DUO - EH AH
Az élő dobolás organikus érzetét elektronikus hangzásvilággal ötvözi Jancsovics Máté produkciója, avagy a Domonkos Gáborral alkotott The Hybrid Drummer. Újdonságuk, a „EH AH” egy úttörő tech house dal lett, amellyel újradefiniálják az elektronikus dance music élő előadását.

„Az elektronikus zenei előadásmód határait feszegetjük. Azáltal, hogy hangszereinken keresztül irányítjuk a szintetizátorokat és az elektronikus hangokat, egy olyan új kifejezésmódot hozunk létre az élő elektronikus zenében, amely megőrzi az emberi tényezőt, miközben az elektronikus produkció erejét is magában hordozza.” - mondta The Hybrid Drummer.

„Szerettem volna megragadni azt a korszakot, amikor a szélessávú otthoni internet leváltotta a betárcsázósat, valahol 2001 és 2004 között (kb 2001ben már volt Chello a szerencsésebb lakásokban, nyilván nem mindenkinek lett akkor még egyből). Szétkarcolt Verbatim lemezek jártak kézről kézre az iskolában, ezer forintért, vagy akinek gyorsabb internete volt, az persze a Kazaa, DC++ vagy Limewire segítségével szerezte meg a digitális tartalmakat, vállalva a tonnányi vírust is ezzel. A videóban bemutatott dolgok nagy része az én tinédzserkoromban, ha nem is pont ilyen formában, de megtörténtek, legfeljebb szatirikusabban van némelyik tálalva, és a rövid játékidő miatt "kompaktosítva". Például akkoriban többször láttam konkrétan, ahogy rendőr vásárolt másolt lemezt, néha egyenruhában is (a befejezés már nyilván inkább fikció). A másik fontos történetszál a gimis korúak találkozása a felnőtt tartalmakkal. Ma már minden szülő tudja, honnan és mit szeretne elérni egy tinédzser, ha ilyenekre vágyik, és talán jobban meg is tudja tenni a megfelelő lépéseket ebben az ügyben. Akkoriban viszont ez sokkal misztikusabbnak tűnt, mint egyszerűen felmenni a híres PH-kezdőbetűs honlapra. Természetesen ennek számos negatív következménye is volt, de pont ezt az irányítatlan „felvilágosítást” szerettem volna megvilágítani. A történet vége is pontosan ezt hangsúlyozza metafórikusan, hogy az emberi interakciók lassan háttérbe szorultak az könnyebb, olcsóbb és bizonyos szempontból intenzívebb örömökért cserébe.” – árulta el a klip rendezője, Salvatore Giuliano.


SZLIMMY, DOÓR, CO LEE – RÖPPENTJÜK (full album)
Co Lee, Hundred Sins, Csodaszoba. Néhány név, akik bizonyítanak Szlimmy első nagylemezén, a „Röppentjük”-ön.

„A Röppenjünk az első lemezem, ami kapcsán eldöntöttem, hogy olyan zenéket fogok csinálni, amikhez tényleg kedvem van. Korábban próbáltam taktikázgatni, milyen típusú dalt kajálhatnak az emberek, mivel fogok berobbanni, aztán rájöttem, hogy csak magamra erőltetem ezeket, és totál kontraproduktív” – nyilatkozta Szlimmy.

„A Röppenjünk korongnál hagytam magamat szárnyalni (haha), nem limitáltam magamat semmilyen szinten. Ez meglátszik a felvételek jellegén, hektikusak stílusban, mivel amúgy is elég hullámzó évet tudhatok magam mögött. Sokkal személyesebbre vettem a figurát szövegileg is, a dalok nagy része betekintést ad az idei év nehézségeibe, segítettek feldolgozni őket. Kb. az album felénél történt egy borzalmas dolog a magánéletemben, és féltem, hogy megakasztja majd az alkotást, de szerencsére megtaláltam a módját, hogy kiadjam magamból a fájdalmat. Ahogy visszahallgatom a lemezt, látom magam előtt leperegni az elmúlt hónapok képeit, mintha egy filmet néznék. Beugranak az önfeledt napok, a nevetések, ölelések, de feljönnek a fájdalmak is, a kétségbeesések, a sírások. Nagy büszkeség nekem, mert nem csak a dalokkal vagyok elégedett: arra is emlékeztetnek, hogy túléltem. Jó, nem akarok túl drámaian hangzani, de végső soron ez annyira egy élet-dolog. Megtörténik az elképzelhetetlen, amire nem voltunk felkészülve, és úgy érezzük, vége a világunknak. Aztán a végén mégis lesz valahogy. Túléltük. Nekem ezt adta ez a lemez, megerősített magamban, és egy olyan korszak lenyomata lett, amire mindig jó lesz visszaemlékeznem.” – tette hozzá még.


DÉTI – CSAKRÉSZEGENÍROKNEKED
DÉTI produkciója mögött a mindössze 21 éves Mészáros Gréta bújik meg, aki előjött legújabb saját számával, ami a „csakrészegenírokneked” címet kapta. A dalt DÉTI Léhárt Erikkel közösen írta, szaxofonon pedig Simon Márton teszi hozzá a szükséges pluszt.

„A dal arról a hétköznapi esetről szól, ami sokunkkal megtörtént, megtörténhet. Amikor részegen eszünkbe jut az a srác vagy az a lány, akiről tudjuk, hogy nem viszonozza az érzéseinket, mégis amikor lecsúszott már pár pohár és elveszítjük a józan eszünket, rá akarunk írni. Hátha…” – árulta el Gréta.

írta, összeállította: Hatos Niki


2024. december 1. 03:48

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA