Az Audio-Technica idén debütált fülmonitor-fülhallgató sorozatából az első darabok érkezését óriási ujjongás és örömmámor övezte. A -nem csupán AT rajongók körében- klasszikussá avanzsált stúdió monitor fejhallgató család, az M-széria kiegyensúlyozott hangját és magas hangminőségét ültették át a fülmonitor család mindhárom darabjának meghajtójába, kiterjesztett frekvencia tartománnyal és remek impulzusválasszal a pontos és részletező hangzás érdekében.
Tovább azt most nem is taglaljuk, egy korábbi cikkünkben már írtunk részletesen a technikai paraméterekről: http://musicmedia.hu/20160723_a_soha_el_nem_toro_fulmonitor_kabel_legendaja
Térjünk rá a tapasztalatokra: A hiánypótló széria három füleséről (ATH-E40, E50 és E70) endorsereinket kérdeztük, a visszajelzésekből összeállítottunk nektek egy kis összefoglalót.
Mindenkinek ugyanazt a három kérdést tettük fel:
1. Beöntött (gyártót nem írok inkább), nagyon szerettem, de sajnos mivel basszusgitározom, még annál is komolyabbat kellett keresnem, ami leadja a mély tartományokat.
2. Az ATH-E70-est nem próbáltam, hanem egyből megvettem, mert mindenhol csak jót írtak róla, főleg, hogy ez végre hozza a mélyeket is
3. Ez nekem most tökéletes, várom, hogy végre mikor lesznek a fülesek is wireless-esek
/Fotó: Dávid Zsolt/
1. Eddig egy Microsonic fülest használtam, annak is egy fülre öntött változatát, de az évek alatt -nyílván a fül változása miatt is- nem működött tökéletesen, nem zárt.
2.- 3. Nemrég kipróbáltam az új E70-es fülest és nagyon komfortos volt, az intenzív dobolás/mozgás közben is tökéletesen zárt. Nem kérdés hogy kell egy ilyen!
/Fotó: Mark A. Rosta Photography/
1. Vic Firth SIH1
2. Első körben otthon zenékkel előválogatás történt, a 3 modell közül, nekem, mint dobosnak az ATH-E40 volt a legszimpatikusabb, van egy ütős, jól körülhatárolt mélye, ami jól hozza a lábdobot és nem olyan tolakodó a közepe (mint az SIH1), így egy kiegyenlítettebb hangkép jellemzi. Első pillanattól kezdve komfortos, kellemes érzést nyújtott és már jó pár bulin vagyunk túl együtt.
3. Az ATH-E40-t vásároltam meg.
1. Én (Cicó) Audio-Technica ATH-CKX9i-t és ATH-CKX7-et,Marci pedig ATH-CKX7-et és ATH-CKX5-öt.
2. Két ízben, először az első beérkezett füleseket lehetett kipróbálni a Hangáruházban, ott már hallatszott, hogy teljesen máshogy szól.
Aztán élesben megkaptuk egy koncertünkre mind a hármat. Ott volt igazán lemérhető miben más, Marci az ATH-E50-et használta és az észrevétele az volt, hogy olyan mintha átülnél Trabantból egy Mercibe. A másik, hogy sokkal hangosabb ez a füles, ami nagy előnyt jelent a hangos dob és hangos alapokkal szóló kis színpadokon.
Én (Cicó) az ATH-E70 et használtam. Az első észrevételem az volt, hogy halkítani kellett az AT-M3-as adómon, mert olyan hangerő volt, mint még soha. Miután vége lett a hangbeállásnak és a koncert elkezdődött, azt tapasztaltam, hogy olyan hangképe és hangtartományai vannak ennek a fülesnek, ami az élő koncert környezetben sokkal jobban hallhatóvá teszi azt, amit hallanod kell a fülmonitorba. Nekem ez a legjobb füles, amit próbáltam.
3. Igen, mindenképpen szeretnénk mihamarabb. Főleg most, hogy klub turné áll előttünk, ahol nagyon számit ez az extra, ami ezekben a fülesekben van.
/Fotó: NOMAD facebook/
1. Shure SE215 és az AT-M3 gyári EP3-asa volt előtte, aztán amikor megtudtam, hogy jön az ATH-E70, azonnal kértem egy teszt darabot. Elsőre szerelem volt! Azonnal le is foglaltam az első szállítmányból. Azóta is veretlen, pedig azóta van egy Shure SE535LE-m is.
2. Kölcsönkértem E70-ből a "beetető" darabot és koncert körülmények között tudtam kipróbálni, méghozzá arra is emlékszem, hogy Debrecenben, a Roncsban volt, a tavaszi turnénk alkalmával, a saját AT-M3 rendszeremmel. Azóta az énekesünk is vett egy ATH-E40-et, és imádja.
3. Peta zenekarba tervezek venni még egy ATH-E70-et, vagy ATH-E50-et, hogy legyen mindkét cuccomban.
1. AT ATH-EP3 (AT-M3 rendszer alap tartozék) és az ATH-SPORT3 típusokat.
2. Koncert körülmények között mindhárom modell ki lett próbálva. Az ATH-E70-es annyira szépen szólt, hogy a srácok elfelejtettek dinamikusan rapelni, mert halkan is jól hallották magukat, mintha stúdióban énekelnének, azonban ez koncerten sajnos nem annyira ideális. Végül az ATH-E40-t választották, amely az AT-EP3-al szemben egyrészt jóval hangosabb (kb. 6-10dBSPL-el ugyanazon a teljesítményen), másrészt megvan benne az a középtartomány (500Hz-2.5kHz), ami az EP3-ból hiányzik, ami rapnél (vagy vokálnál/éneknél) nagymértékű előny. Korábban az M3+EP3 kombót próbáltuk, de egy hangosabb színpadnál (pop/rock), a többi zenész által használt lábmonitor mellett ez a rendszer már nem élt meg, pont a középtartományban elvérzett, nem tudott akkora torzítatlan teljesítményt kiadni, ami elegendő lett volna a megfelelő ének-monitorozáshoz. Az M3+E40 kombóval azonban már ilyen gond nincs. Kényelem szempontjából van - volt, akinek a gumis betét felelt meg, de volt akinek sehogy sem illeszkedett a fülébe. Gyárilag adnak egy közepes méretű memória-habos, szivacsos betétet, azonban a srácoknak ez kicsi volt, miután beszereztük az ehhez a típushoz tartozó L-es méretű szivacsokat, már mindenki megtalálta magának a komfortos megoldást.
3. Igen, 3db ATH-E40-t.
Köszönjük mindenkinek a válaszokat.
2016. november 24. 17:58