A zenekari kommunikáció sokrétű és több olyan kompetenciát is megkövetel, amely nem feltétlenül a zenészek felelőssége kell, hogy legyen. A jó belső és külső kommunikáció a produkció megítélésének kulcsa, ezért érdemes körültekintően kiválasztani az előadót képviselő személyeket és stratégiát építeni a zenekari narratíva kialakítására.
A Zenei Menedzsmentet Támogató Alprogram keretében a Hangfoglaló Program és a Majdnem Híres Rocksuli létrehozott egy eddig tizenkét részből álló tudástárat, mely körbejárja a zenei menedzsment legalapvetőbb kihívásait - és egyben megoldást kínál a felmerülő nehézségekre. A videósorozat nagy segítség lehet az alakuló formációk és az azokat képviselő menedzserek számára, akik így már a kezdetekkor fontos lépéseket tehetnek egy egységes és átgondolt zenei márka felépítéséhez, a szerzői jogdíjakkal kapcsolatos kérdések feltérképezéséhez, vagy akár a pályázati struktúra megismeréséhez. A Hangfoglaló Program Miniakadémiája átfogó, bárki számára ingyenesen elérhető videósorozata több szempontból is hiánypótló: ilyen típusú, magyar nyelvű információs anyag eddig még nem készült.
A videókhoz a szakmai segítséget a Majdnem Híres Rocksuli szolgáltatta.
A Hangfoglaló Miniakadémia eddigi részeit összegyűjtöttük az ALÁBBI cikkben.
A zenekari kommunikáció alapvető eszköze a produkció pozicionálásának. Amikor gördülékenyen működik, senkinek nem tűnik fel - de rengeteg munka áll mögötte. Amikor pedig bármilyen tervezési vagy beszédmód-beli hiányosság jelenik meg, azonnal észlelhető. Tehát nem csak a zenekar online felületein, de akár a stábon belül vagy a zeneipar egyéb nyilvánosságaiban érdemes tudatosan és pozitívan kommunikálni.
2019. május 24. 10:25