MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Legkedvesebb felszerelésem... Schleer Miklós

Folytatjuk „Legkedvesebb felszerelésem” címmel indított új sorozatunkat a Music Media Magazin oldalain, melyet azért tartunk kiemelkedően fontosnak, mert ebben a sorozatban minden megkérdezett zenésztől, hangtechnikai szakembertől azt kértük, hogy azon felszereléseiket mutassák be nekünk, amelyek koroktól, márkaszerződésektől és egyéb érdekektől mentesen váltak meghatározó kedvencükké.  

Nos igen... ez, amiről szó lesz, nem a sajátom, őszinte sajnálatomra. Az egész egy másik pulttal, egy nagyobb tesóval kezdődött, ami mögé szűzként ültem be. Húsz percen át izzasztott, majd fellobbant a szerelem :-)

Digitális pultoknál mindig azt a dilemmát hallom, hogy jó-jó, hogy kicsi, de nem fér hozzá az ember valamennyi húzóhoz, nem egyszerű belenyúlni ide vagy oda, szóval, ha már digit, akkor is legyen jó nagy, minden funkció dedikáltan legyen kint a felületen és ilyesmik. Talán azért, mert '97 óta dolgozom digitális pultokkal mint hangos, és mint forgalmazó cég munkatársa, másként látom egy picit.

Nem a méret a lényeg, hanem a tudás, a hang, a logika. Az AVID S3L rendszerénél, mert erről van szó, mindezeket megtaláltam. A tudása megegyezik a nagyobb, már régóta futó példányokéval, azonos a szoftver. Azaz, ha ismerős a képernyője a Venue-nek, akkor itt is el lehet könnyen igazodni, ugyanazt látom, mint a sorozat legnagyobbján látnám. Nem igazán tudnék olyan funkciót mondani, ami hiányozna a kívánságlistámról. Ezt a gyártó csak tovább fűszerezi a plug-in-ek integrálásával, azaz, ha kevésnek találom a pult saját, egyébként hibátlan dinamikaszabályzóit, effektjeit, EQ-ját, akkor választhatok kedvemre valót a virtuális világból. A hangja pedig a 64bites HDX kártyára lett bízva, ami a tapasztalatok alapján is nagyon jó döntés volt, szerencsére nem csak a saját véleményem szerint, hanem olyan kollégák szerint is, akik eljöttek meghallgatni egy-egy bulit.

A logika. Nos amilyen pici a kezelőfelület, olyan okosan sikerült megalkotni, és áthozni mindent, amit csak lehetett a Venue-ből, és az SC48-ból.  Ezért a fénypulthoz is méltatlanul kis méretért alapvetően egy gombnyomással kell csak többet fizetni, és minden kéz alatt van.

Mit is tudok kezelni hirtelen?
A bal felső 8-as blokkban elérem a kiválasztott csatornához tartozó előfokot, kaput, kompresszort, EQ-t, aux küldőket, a mellette lévő 8-as segítségével a minden mastereket tudom kéz alatt tartani.

Ezalatt a 16-os fadersorral dolgozhatok, amit használhatok úgy, hogy a boxnak mefelelő bejövőket lássam, de tologathatom a húzóimat egyesével, azaz nézhetem a 14 - 29 bejövőket is, ha ez fele meg a szituációnak, de készíthetek egy saját layert is, amibe bármit bedobálhatok, kimenetet, bementet.

A faderek feletti LCD-et pedig használhatom gain, HPF, aux 1-16 send, Comp treshold célokra, szintén egy(+1) gombnyomással.

Amikor ezt a jószágot használtam, biztos voltam abban, hogy olyan ember tervezte, alakította ki, akinek már kellett élő koncertet hangosítania.    

Schleer Miklós

2014. december 6. 16:35

Minden jog fenntartva. 2021 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA