…hogy a System 10 a licenszdíjmentes 2.4 – 2.5 GHz frekvencia-sávban üzemel, ezért gyakorlatilag bárhol a világban használható?
Felejtsd el a digitális TV adásokkal való ütközést, a frekvencia-koordinációs problémákat és a frekvenciahasználati (licensz-) díjat, ami számos országban kötelező.
...hogy a „hatótávolság” kifejezést hogyan kell értelmezni egy 2.4 GHz-es rendszer esetében?
Hát nem az mondja meg, hogy mennyire stabil a vétel? Nem.
A nagy hatótávolság azt jelenti, hogy egy ideális világban, ahol senki más nincs a közelben, ez a hatótávolság elérhető. De azt nem mondja meg, hogy milyen valószínűséggel lesz kimaradás a vételben 10 méter után, ha körbefordulsz. Azt sem árulja el, hogy van-e további ügyes trükk a rendszerben a jó vétel fenntartására. Tehát, ne a hatótávolság adatokat hasonlítsd össze a specifikációkban, hanem teszteld le a rendszereket a való életben.
...hogy a System 10, csakúgy mint más rendszerek ebben a sávban, két frekvenciát használ párhuzamosan?
Így a vevőegység automatikusan a jobb vétellel rendelkező frekvenciát választja, ha interferenciát tapasztal WLAN routerrel, BlueTooth eszközzel vagy más vezetéknélküli mikrofonnal. Ezt a metódust nevezik frekvencia diverzitásnak.
...hogy a System 10 automatikusan változtatja a frekvenciáit?
Ez a valódi előny. Míg más hasonló rendszerek ragaszkodnak a kettő vagy négy frekvenciájukhoz, a System 10 folyamatosan monitorozza a frekvenciákat és cseréli őket szükség esetén. Ezáltal mindig van két jó frekvenciája, anélkül, hogy bármit is állítgatni kellene a rendszeren menet közben, egy zsúfolt rádiófrekvenciás környezetben.
...hogy a System 10 nem egyszer, hanem kétszer küldi át a jelet mindkét frekvenciáján?
Az audió adattartalom dupla leszállítása az időosztásos multiplex rendszerben további vételi biztonság növekedést jelent. Tehát, ha egy csomag esetleg elvész, mindig van egy másik is, hogy az átvitel ne szakadjon meg. Ezt a metódust nevezik idő diverzitásnak.
...hogy mind a kézi-, mind a zsebadóban két antenna van?
Két antenna? Az adóegységen? Nem veszélyes ez? Nem okoz interferenciát? De igen – ha egyszerre használják őket. Ám a System 10 adóegység folyamatosan ellenőrzi, hogy melyik antenna ad jobb eredményt a következő milliszekundum átviteléhez. A kéziadóban kell lenni egy antennának a nyél végén, de ha ott fogod meg a mikrofont, az adóegység azonnal átkapcsolja a mikrofonfejben elhelyezett antennára. Antenna a mikrofonfejben? Remek ötlet! De miért nem az üzemel folyamatosan? Hát láttad már, hogy a rapperek hogy tartják a mikrofont? Szeretik a mikrofonfejet megmarkolni. Ilyen esetben a mikrofon átkapcsol a nyél végén lévő antennára. Ezt a metódust nevezik tér diverzitásnak.
...hogy a System 10 egy full duplex rendszer?
A full duplex azt jelenti, hogy nemcsak a mikrofon (adóegység) felől folyik az adatáramlás, mint a szimplex rendszerekben, hanem ellenkező irányban is, a vevőegységtől az adó felé. Ez esetünkben arra szolgál, hogy a vevőegység, ami folyamatosan monitorozza a rádiófrekvenciás környezetet, és frekvenciát változtat menet közben ha kell, el tudja mondani az adóegységnek, hogy az is tegyen így. Továbbá, ennek a visszairányú adatfolyamnak a vételéből tudja eldönteni az adóegység, hogy melyik antennáját használja a következő adási ciklusra. És ez mind mire szolgál? Ezek a metódusok együtt eredményezik a System 10 rendszer kimagaslóan biztonságos adatátvitelét, mindenféle felhasználói beavatkozás nélkül.
...hogy az egész rendszer pehelykönnyű?
Ha buliról bulira utazó zenész vagy, igazán értékelni fogod, hogy a vezetéknélküli rendszer nem tesz túl nagy többletsúlyt a válladra.
...hogy a System 10 hangja magasan felülmúlja az analóg vezetéknéküli rendszerekét?
24 bit, 48 kHz. Tömörítés nélkül. Nincs mélyvágás, könnyedén átviszi a legmélyebb basszusokat. Nincs preemfázis, nem torzít, nem sziszeg a magasa, mint némely, akár kifejezetten jónevű analóg vezetéknélküli rendszernek. Nincs kompander, egyáltalán nem nyúl bele a jel dinamikájába. A digitális jelátvitel felelslegessé teszi ezeket az analóg „trükköket”.
...hogy a System 10 csatornaszám kijelzése csak a felhasználó tájékoztatására szolgál?
Ez meg mit jelent? Biztosan észrevetted, hogy az adó- és vevőegységen is van egy kéken világító szám (1-től 8-ig felvett értékekkel). De, mint azt korábban olvastad, a rendszer folyamatosan cserélgeti a frekvenciákat, tehát a kijelzett szám nem jelent egy (két) bizonyos frekvenciát. Az azonosítószámok csak arra szolgálnak, hogy jelezzék a felhasználónak, hogy melyik adóegység melyik vevőegységgel van párosítva. Ha akarod, használhatsz több adóegységet egy-egy vevőegységgel úgy is, hogy mindegyiken az „1” szám látszik. Üzemelni fog, de nem fogod átlátni, hogy melyik adó melyik vevőhöz tartozik. Tehát az azonosítószám Neked szól, nem a rendszernek.
...hogy a 8 csatorna nem a valódi korlát?
Dehát azt mondja, akár 8 csatornát használhatok! Igen, mi ezt javasoljuk. A valóságban a rendszer 40 frekvenciából tud választani (2MHz-es lépésközökkel).
Mivel csatornánként két frekvenciára van szükség, elméletileg 20 csatorna is belefér a frekvenciasávba. De számos további faktor (WLAN közelsége, intermodulációk, stb.) tovább csökkenti ezt a számot. Tehát, tudsz 8 csatornánál többet is használni? Igen, tudsz, kicsivel többet. De az Audio-Technica nem fog olyan ígéretet tenni, ami „csak ideális körülmények között” beváltható. A nyolc csatorna azért szerepel az ajánlásban, mert a legtöbb esetben, valós körülmények között, ennyi biztonsággal használható.
...hogy a System 10 család többféle vevőegységgel rendelkezik?
Immár háromféle vevőegység kínál tetshezálló megoldást különféle alkalmazásokhoz. Az ATW-1501 szett pedál vevője gitárosoknak, basszusgitárosoknak készült, remekül illeszkedik a pedal board-ba. Az ATW-1701/1702 szettek mini vevőegysége kamerára illeszthető; filmes, videós munkák során tud kiváló hangot biztosítani. Az ATW-1101/1102 szettek asztali vevőegysége pedig stack-elhető (láb- és tetőkialakítása révén egymásra helyezhető) a rendezett környezet érdekében.
2014. november 3. 20:28