MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Hazai vizeken – ESAudio Kft.

Egy új sorozatot indítunk „Hazai vizeken” címmel, amelyben igyekszünk minden olyan magyarországi hangszer, erősítő, hangszedő, hangfal, hangrendszer készítőt, és gyártót, vagy innovátort megszólaltatni, akik jelenleg is aktívan működnek hazánkban. 

Mióta foglalkoztok hangrendszer tervezésével és készítésével?

Az első tervezések 6 éve kezdődtek. Akkor az volt a cél, hogy olyan hangrendszert fejlesszünk ki, amely a színházak speciálisan kialakított követelményrendszerének is meg tud majd felelni. Gondolok itt a színpadon használt mikroportok, határfelület mikrofonok, térmikrofonok használata esetén történő gerjedések kiküszöbölésére, valamint olyan hangzásvilág létrehozására, amely a szimfonikus zene legtökéletesebb torzításmentes visszaadására is képes.

Csak készítők vagytok, vagy kereskedéssel is foglalkoztok?

Magyarországon nincs disztribútor itt magunk látjuk el ezt a feladatot, külföldön vannak már disztribútorok, de természetesen keresünk is az adott országra vonatkozó viszonteladókat.

Van valami speciálisan – csak rátok jellemző – sajátossága az általatok készített hangrendszernek?

Igen. Három összetevő az ami meghatározza a termékünk egyediségét. A  legfontosabb a síkhullámot legjobban megközelítő lesugárzás, ezt speciálisan kialakított, sugárzónk valamint az általunk használt saját szalagsugárzónk adja. A másik az egy hangszóróval létrehozott Cardoid csillapítás sugárzónként, amellyel jelenleg egyedül rendelkezünk a piaci palettán, valamint a E flexibility rendszer, amellyel a line tömbök kialakításának rengetek variációja jöhet létre. Így több kisebb vállalkozás is tud egy teamben dolgozni, és a hangosítási feladathoz a lehető legjobban lehet a hangrendszert installálni.

Vannak endorser-eitek, vagy olyan híres előadók, akik a ti termékeiteket használják? (Hangfalak, hangrendszerek esetében: olyan referencia pontok, helyszínek, ahol a ti termékeitek kerültek beépítésre?) 

Szendőfi Péter, Matthew Michael,-t mindképpen meg kell említeni, ők nagyon sokat tesznek a termékek népszerűsítésében. Ezeket a termékeket lehet hallani a Szegedi Szabadtéri Játékokon, Békéscsabán a Jókai Színházban, Debrecenben, Budapesten a Játékszínben, Mátészalkán, vagy az Egri színházban... egyre több helyen. Jó érzés, hogy egy magyar termék is versenyképes alternatíva lehet a világcégek között.

Hova helyeznétek saját termékeiteket minőség tekintetében világviszonylatban?

Mivel a hangrendszerünk elég speciális igényeket elégít ki, vannak olyan szegmensek amelyet csak ezzel a berendezéssel lehet maradéktalanul megoldani, mégis nehéz a kérdés... Hangnyomásban, teljesítményben, komplexitásban igyekszünk a világmárkákhoz felzárkózni.

Mi a véleményetek a hazai  – zenei felhasználású – termékek itthoni megbecsültségéről, és a közvélemény ezzel kapcsolatos általános tájékozottságáról?

Sajnos nem túl jó. Az emberek a brand bűvöletében sokszor olyan dolgot is beleképzelnek a logó, vagy egy matrica brand-je mögé, amely hát enyhén szólva sem állja meg a helyét. Ilyenkor elegendő csak egy csavarhúzó, a gépház alá pillantani, és máris meztelen a király. A termékek minősége mindig az alapanyagokon múlik. Egy dolgot tudni kell. Nem találták fel a fizikát újra, mi is csak alkalmazzuk. Ne dőljön be senki annak káprázatnak, hogy befektetés nélkül is lehet normális munkaeszközöket vásárolni. Mi a termékeinkre 3+2 év garanciát adunk. Mások egy évet vállalnak. Ennek is oka van. 

Mi a véleményetek a hazai gazdasági környezetről, támogatja, vagy inkább nehezíti a boldogulásotokat? 

A kormány törekvései nagyon biztatóak, hogy ebből mennyi marad, amikor egy tenderen elindul az ember? Jó lenne ha születne egy olyan védelmi rendszer, amellyel a valóban hazai gyártók itthon előnyöket élveznének a külföldiekkel szemben. Nagyon nehéz az olyan verseny, amikor normális alapanyagok, jó minőségű hazai munkaerő versenyez egy távol-keleti tömegcikk, éhbérért dolgoztatott munkaerejével szemben. Ez nagy baj.

Szerintetek merre tendál a hazai zeneipar?

A Világ szerintem nagyon sokszínű lett. Nagyon magas minőségű termékek is beköltöznek az otthonainkba, de tömörített mp3 fájlokat hallgatunk. A zenehallgatás kultúrája sokat romlott, szerintem az elmúlt időszakban. Ez nem jó sem a gyártóknak, sem a zenészeknek. Az emberek leszoknak az akusztikus hangszerek valódi hangjának hallgatásáról, ez sem jó. Minél több módosítás éri az információt, annál kevesebb lesz. Gondoljunk csak bele az előadó beleénekel egy csúcskategóriás mikrofonba, majd azt összetörjük digitálisan, kap kompresszort, effeket, eq-t, még egy master eq-t, még egy kompresszort, majd lebutítjuk mp3, aiff stb… formára, jó esetben egy nem túl jó minőségű számítógép asztalon végzi, vagy egy laptop hangszóróban, esetleg a füldugóban. Valószínűleg ez az oka a elektro- zenék terjedésének mivel széles a spektrum több marad a hallgatónak a végén. Amikor jönnek hozzánk a bemutatóteremben zenét hallgatni, érdekes dolgok tudnak történni. Volt aki a saját zenéjében fedezett fel olyan elemeket, amiket eddig nem is hallott. Ez az eredménye a bűvészmutatványnak. 

Milyen pozitív/negatív trendeket tapasztaltok?

A folk zenék térhódítása szerintem jó irány, a komoly zene hallgatótábora folyamatosan csökken és a életkori szegmense is öregszik. Ez sajnos nem jó irány. Azt sem tartom jó iránynak, hogy a zenei fesztiválokon egyre kevesebb a zenekarok száma, akik pedig jelen vannak, azok viszont ugyanazok a zenekarok, mint minden más fesztiválon. Én a támogatásokat a tehetséggondozáshoz kötném, ha nem lesz aki játsszon, mit fog hallgatni a közönség? Egy gépet, abszurd vízió nem?

Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?

 

Bajusz Attila (ESAudio Kft.)

https://www.facebook.com/pages/ESAudio/169626203144499

http://www.esaudiopro.com/ 

2014. szeptember 1. 19:15

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA