„Célja a keresett személy, vagy tárgy azonosságának megállapítása, vagy kizárása. Az elmélet alapja az, hogy két, vagy több személy, vagy tárgy egymással nem lehet azonos, mindegyik csak önmagával lehet azonos, mert a hozzájuk kapcsolódó jelenségek egyediek, és csak rájuk jellemző, máshol nem ismétlődő, eltérő tulajdonságaik vannak.” wikipédia
Szerencsére az Audient hangkártyáinak van bőven közös tulajdonsága, mégpedig az ami a teljes termékpalettára igaz. Kiváló konverterek, és előfokok dolgoznak a fémház alatt. Amiben azonban mégis van különbség, az a méret és a szolgáltatások mennyisége.
A legújabb és legkisebb jövevény is tartja a családi hagyományokat, masszív és nem hagy kérdéseket a hangzással kapcsolatban. Nézzük meg közelebből magát az apróságot…vagy apróságokat.
Az iD4 külcsínjét szintén a nagyobb típusoktól örökölt szürke-fekete dizájn határozza meg, az esztergált alumínium tekerőpotmétereivel és átlátható felületével, de ezt a kijelentésemet még nem betonoznám be, már ami a színeket illeti.
A fő vezérelv a kis interfész megalkotásánal az egyszerűség volt, két bemenete közül az egyik XLR(hátlapon), a másik JACK(előlapon), kimenetei pedig szintén a hátlapon vannak, szimmetrikus JACK formában. Ami szokatlan, az a két fejhallgató kijárat, de nem a számuk, hanem a kialakításuk. Az egyik 3,5, a másik 6,3 mm-es sztereó JACK aljzat. A mikrofon bemenet hangjáért egy A-osztályú előerősítő felel (fantomtáppal), míg a gitárbemenet egy diszkrét JFET hangszer előfok, de még a fejhallgatót is külön AB-osztályú erősítő hajtja. A két bemenet jelszintjét a két fedlapi GAIN szabályzó látja el, mellettük található az Monitor Mix potméter. Ezalatt egy MUTE és egy iD kapcsoló fekszik. Előbbi elnémítja a hátlapi JACK kimeneteket, utóbbi pedig scroll-kontroll módba kapcsolja a jobbra látható, hatalmas VOLUME potmétert. Ez azt jelenti, hogy ebben a módban a hangerő potméter egy klasszikus egérgörgőként működik, az aktív ablakon kereshetünk vele, csak jóval nagyobb felbontásban mintha a meglévő egér görgőjét használnánk. Ennek kiválóan hasznát vehetjük szinti-presetek keresésekor, de szinte minden olyan esetben is, amikor finoman akarunk állítani valamilyen paramétert! Felbontását tekintve az iD4 hozza a sztenderd 24-bit/96 kHz-et és USB2.0-án csatlakozik, legyen szó Win10-ről, a legújabb OSX-ről, vagy iOS-ről is. Igen, az iD4 iPad-del is használható! Nagy változás az elődőkhöz képest, hogy az iD4 már nem igényel külön tápellátást a fantomtáp bekapcsolásához (kivéve iPad)!
Aki eljutott idáig a cikkben, most bizony hiányérzete lehet, mert pár sorral feljebb tettem egy kijelentést a színekkel kapcsolatban. Szóval ahogy a mondás szól, nem minden „iD4” fekete és ezzel el is érkeztünk mondandóm aktualitásához:
Idén ősztől ugyanis az iD4 kapható fekete színben is, de kizárólag szigorú feltételek mellett!
Ezek pedig:
- Szükséged van egy jó mikrofonra!
- Szükséged van egy jó fejhallgatóra is!
Ezt az áldozatot nem nehéz meghozni, rengeteg gyártó kínál hasonló szetteket szólózenészeknek, azonban nem sokról mondhatjuk el, hogy minden komponense professzionális termék. Na jó, nem beszélek rébuszokban, íme az „AT2035-Essential Studio Bundle”.
Mit is kapunk?
Egy fekete iD4-et (nagyon fancy), egy AT2035 mikrofont és egy ATH-M40X-et, illetve az Audient ARC Creative Hub csomagja, pluginekkel, ingyenes online maszterrel és oktatóanyagokkal.
Mi kellhet még ehhez?
Egy számítógép, vagy iPad, egy elhivatott zenész és némi szabadidő.
Az biztos, hogy mindegy melyik Audient-et választjuk, szóló vagy csomagos verziót, abban mindig biztosak lehetünk, hogy a jó hangzás és a rendkívül strapabíró kialakítás alapján akár csukott szemmel is könnyen tudjuk majd azonosítani őket.
Gergics Attila
audmax.hu
2017. november 11. 14:43