Kezdetben vala a fából ácsolt színpad és rajta a monitorláda. És vala rajta művész is mikrofonnal a kezében. Aztán a hetedik napon (a fényes kollégát követően) megjött az akusztika, a hangtechnikus, a cizellált ének és a megszokottnak várt összes körülmény teljes felborulása minden áldott fellépés alkalmával. És látá az Úr, hogy ez így nem lesz jó… ezért a nyolcadik napon megteremtette a fülmonitor rendszert az Ő fia és lánya boldogságára. És örvendeztek vala!
A színpadi komfort érzet hiánya vagy folyamatos változása köztudottan nem jó irányban változtatja meg a produkciós színvonalat. Zenészként pedig nincs sokkal fontosabb vágyunk mint, hogy azt halljuk, amit ezer próbán keresztül gyakoroltunk zenésztársainkkal. Ugyanakkor bárhová megyünk el játszani, mindig ugyanaz a küzdelem a monitor rendszer beállításával, a hangszínekkel, arányokkal... brrr. Ki nem ismeri ezt?
A Half Note City zenekar életében is ezek a folyamatos feszültséget szülő feladatok mozdítottak minket arra, hogy először Muzsnyai Mártinak (hiszen ő a főhős), majd a többi zenésznek is biztosítsuk az áhított mixet a lehető legjobb minőségben.
Nem vagyunk kezdők rádiózásban, hiszen két éve használunk két Shure GLX-D rendszert, úgyhogy itt is a Shure felé fordultunk segítségért. Az út első lépése a Shure SE215-ös fülhallgatója volt, ami transzparens átvitelt biztosított Márti részletgazdag énekhangjának. A megoldás kiválóan működött, de a színpadot nehéz úgy felszántani, hogy oda vagy drótozva egy füles erősítőhöz, így hamar ugrottunk a Shure PSM 300 rendszerére. Ekkor már a fiúk is vérszemet kaptak (szántani akartunk mi is...), így nem lehetett megállni és egy három adós Shure PSM 300 rendszer mellett döntöttünk. A rádióadókat egy rackben szerettük volna használni, így technológiai okokból beruháztunk egy Shure PA411 antenna közösítőre is, ami lehetővé tette, hogy egy darab nagy nyereségű irányított antennát (Shure PA805) használjunk, ami biztosítja a stabil átvitelt.
A színpadon használt hangszereink mikrofon és vonal jelei egy RCF M18 digitális keverőbe futnak be, amely hat aux-on keresztül biztosítja számunkra a három sztereó mixet, amit hallgatunk. Innentől pedig minden megy a maga útján. A digitális keverő beállításainak köszönhetően mindig ugyanazt a mixet halljuk a fülhallgatókban. Sajnos a rádiós rendszer hosszadalmas és bonyolult beállításáról nem tudok bővebben beszélni, mert annyira intuitív kezelőfelülettel rendelkezik, mind az adó, mind a vevők, hogy 3 perc után minden működött, megfelelő jelszinttel és kiváló átvitellel. A nyári turnéállomásainkon már ez a Shure fülmonitor rendszer viszi biztonságos színpadi körülmények közé a Half Note City zenekart. És lehet szántani!
Half Note City zenekar
A képeket köszönjük Macsuga Lászlónak!
2016. december 27. 11:30