A tizenegyedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2018-2019. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a Heedless Elegance zenekarral folytatjuk, ők a III. Élő-Zene tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
Mi vagyunk a Heedless Elegance. Nevezték már a zenénket melodic hardcorenak, metalcorenak és nu metal/deathcorenak is. Döntsétek el!
Páran a zenekarból már 8-10 éve játszunk együtt valamilyen formában. A Heedless három éve alakult, de a végleges felállás az utóbbi hónapokban fejlődött ki.
A jelenlegi felállás:
Konter Samu - ének
Forgó Zsolt - gitár
Iharosi Tamás - gitár
Erős Mátyás - basszus
Mészáros Kevin - dob
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
Mindig erős kettősség fogalmazódik meg bennünk. Zeneileg is, illetve a zene és a szöveg viszonylatában. Próbálunk szimbólumokat használva, vagy puritán módon reflektálni a minket körülvevő világra. Rengeteg megvalósításra váró ötletünk van még, miként legyen még erősebb és kifejezőbb a produkciónk.
Igyekszünk azzal az attitűddel viszonyulni az egészhez, hogy baromi tisztán és őszintén csináljuk, ami belülről jön, mindenféle mesterkélt marketingbullshit nélkül. Nem kell többet láttatni, annál mint amennyi valójában vagy.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
Mi csak csináljuk, ami jön belőlünk. Ha ezt egyedinek vagy különlegesnek tartják, annak csak örülünk, de ezt nem nekünk kell eldönteni.
A koncepciót illetően abszolút egyetértés van a zenekaron belül, ez talán nem különlegesség, de nagyban megkönnyíti a közös munkát.
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
Mindenképp szeretnénk itt megalapozni a működésünket, de amint valódi lehetőség támad, elsősorban külföldön képzeljük el a folytatást.
Ami a zeneipar működését illeti, érdemben nem látunk bele, de az elég egyértelműen látszik, hogy a trash ott van a mainstreamben és óriási tereket hódít. Ez ugyanaz a trend, mint amit a politika is mutat. Alacsonyra céloznak, hogy széles rétegeket érjenek el. Úgy gondoljuk, hogy a kultúrának, amibe a zeneipar is tartozik, az lenne a funkciója, hogy a befogadó egyént felemelje és ne a tömegek igényeit szolgálja ki. Talán ez az alálövés a mainstreamben mindig is így volt, nem látunk bele (bár nyilvánvalóan ott is megtalálhatóak az értékes tartalmak), de sajnos azt vesszük észre, hogy az undergroundban is egyre jellemzőbbé válik.
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
Igazából erre a kérdésre előzőleg már válaszoltunk.
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Meg.
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
A hazai zenészek nagyon jól tudnak megítélni.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Nem nagyon látunk bele más műfajú zenekarok működésébe vagy sikereibe, de hogy ha elég tehetséges, őszinte és kitartó vagy akkor bármi megtörténhet. Úgy néz ki, hogy az Apey & the Pea ezt pár éven belül be is fogja bizonyítani. Vagyis nagyon reméljük.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
Jó, hogy vannak tömörülések, amik feltörekvő zenekarokat támogatnak.
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Vannak nagyon tehetséges zenészek és zenekarok, de a zajban nagyon nehéz kitűnni.
Sok zenész van, akik nem jutnak el oda, hogy kifejlesszék a produkciójukat és meg is tudják érdemben mutatni magukat.
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
Fesztiválokon nőttünk föl :D A zenekar ötlete is egy rockfesztiválon fogant meg. Ideális esetben sok zenekar meg tudja mutatni magát az embereknek, ami csak pozitív dolog lehet. Imádjuk, szeretjük <3
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
Budapesten szerencsére vannak jó helyek és relatíve sűrűn láthatunk magyar és külföldi produkciókat is. Mindegyik elég hangulatos és megvan a sajátos atmoszférája. Vidéki klubokat kevésbé ismerünk, de reméljük, ez hamarosan változik.
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
Ha az emberek nyitnának a kisebb zenekarok felé, többet járnának általában undorgrund koncertekre, tehát kicsit aktívabb lenne a keringés.
Köszönjük a beszélgetést.
2019. április 19. 09:06