A tizenkettedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2019-2020. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort a G.R.B. Gipsy Rock Band zenekarral folytatjuk, ők a XXII. Paksi Amatőr Pop-Rock-Jazz Fesztivál tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
Kiss Anikó - hegedű, ének. Schubert Berki Ágota - fuvola, ének. Ács Sándor billentyűsök. Csapó Barna Dob, ütősök. Albert Ákos - Dob. Erdős László - basszusgitár. Murka Gyula – gitár, ének. Progresszív Rockot játszunk és ez a felállás 2019.10.28-tól zenél együtt- a zenekar egyébként 2012 óta létezik, közel 70 saját szám áll rendelkezésre, amiből most egy 24 számos műsort tanulunk újra az új tagokkal.
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
Mindenek előtt a saját számok megismertetése a közönséggel.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
A szokásos felállástól eltérő, hogy fuvola, hegedű segíti a színes zenei hangzást - ritmikailag is jól összerakott zenei anyagra jönnek az énekek, és a szólók.
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
A jövőkép még nem teljesen tiszta, továbbra is a saját zenénket tartjuk fontosnak - a hazai zeneipar elég egyirányú lásd TV- Rádió
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
A média egyre több zenekart mutat meg, sajnos egysíkúan - kevés a Rock zenére szánt idő.
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Nem! Illetve csak egy bizonyos ismertség, TV/rádió, és a média többi lehetőségeit használó zenészek számára biztosított az anyagi függetlenség elérése.
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
Nem volt jobb... ma rengeteg Fesztivál, verseny, tehetségkutató, stb... ad lehetőséget a megmérettetésre és a megmutatkozásra.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Ez jó kérdés, eddig még nem sikerült senkinek – talán az Omega, és a Loksi volt anno helyzetben.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
A Tv-ből ismert tehetségkutatók nagy érdeklődés és nyilvánosság mellett zajlanak, az amatőr fesztiválok a helyi szinten éppúgy – jó lehetőség a megméretésre – szükségesek!
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Ma már egyre többen, és profibban kezelik a hangszereiket, technikailag fejlettebbek, mint mi annak idején – és a rutin is megjön majd idővel.
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
Kellenek – nincs különbség akár kicsi, vagy igazi nagy fesztiválról beszélünk, a lényeg, hogy igény van rá!
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
A legjobb kontakt lehetőség a közönséggel - persze kell hozzá jó hangosítás promó és egy szervező, aki viszi a bandát,
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
Igazi producerek, menedzserek kellenek ehhez is, jó szakemberek, akik a befektetett munkából részesülnek, profit orientált a szakma és tőke nélkül nem működik.
Köszönjük a beszélgetést.
2019. november 23. 07:46