Folytatjuk a megkezdett hagyományt, s az immáron tizedik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2017-2018. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort az ékkel folytatjuk, ők a Fülesbagoly tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
A zenekar 2014-ben adta ki első February című lemezét, idén pedig a második, Whatever It Takes c. nagylemezt.
Balasi Ádám dobol és vokálozik, Kecskeméti Csaba basszusgitározik, Lee Olivér gitározik és énekel, Oláh Bence Attila billentyűzik és vokálozik.
Olyan zenét szeretnénk játszani, amilyet szívesen is hallgatnánk és hála az égnek elég sokféle zenét szeretünk.
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
Nincs mottónk. Játszani akarunk és fogunk még sokat.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
Nagyon intuitív a dalszerzési folyamat. Nem vagyunk kicentizősek és sok teret hagyunk az aktuális pillanatnak a próbateremben és a koncerteken egyaránt.
Nem sokat gondolkozunk.
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
Nekünk angol nyelvű szövegekkel nem annyira könnyű, de reméljük, hogy egyszer Tempfli Erik előtt játszhatunk!
Sok izgalmas dolog történik itthon. Mindig lesz egy kommersz oldala persze, de ez valahogy így van rendjén. Nem lehet mindenki Led Zeppelin rajongó, különben ki járna Jolly és Suzy-ra?
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
Bence: Pozitív- Skrillex és a szextolás techno. Negatív- Nem attól lesz valami populáris, mert tényleg jó. Sok előadó kockázatmentes populista zenével próbál érvényesülni.
Csabi: Én nem tudok pozitívat mondani.
Olivér: Pozitív - Az internet korában és a technológiai fejlődésnek köszönhetően mindent meg lehet oldani. Negatív- Ugyanez.
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Beyoncének elég jól megy.
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
Van ez a mese a tücsökről és a hangyáról. A zenészeket mindig a tücsökkel azonosították és ez nem változott sajnos a mai napig sem.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Tempfli Erik például potenciális világsztár.
Ha egy olyan kis ország, mint Izland meg tudja mutatni a világnak Björköt, vagy a Sigur Rós-t, semmi sem lehetetlen.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
Olivér : Sokféle tehetségkutató van. Soha a büdös életben nem indulnánk egy X-faktor, vagy Megasztár műsorban például. Kártékony, felszínes, tartalommentes kamu. Volt hozzá szerencsém kísérő session zenészként régen és nem szórakoztam túl jól.
De van sok olyan tehetségkutató, aminek nem csak, hogy van értelme, de sokat tesz azért, hogy a magyarországi könnyűzene kevésbé kommersz szereplői is kapjanak egy löketet, lendületet. Például a Fülesbagoly.
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Szuper izgalmas a magyarországi zenei élet szerintem. Csomó jó zenekar van. Ha egy zavaró dolgot tudnánk megemlíteni, az a már-már túlzott tudatosság, amiben a zene játékossága, spontaneitása könnyen csorbát szenved. Persze nem könnyű megtalálni ma a határvonalat a brandépítés, a social media kezelése és a művészet között. Régen ebből a szempontból könnyebb volt ez.
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
Jó, hogy vannak fesztiválok, még ha kicsit tömények is.
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
Bence: Az a fajta dolog úgy tűnik, hogy elveszett, ami arról szólt, hogy egy péntek este valaki elmegy a törzshelyére és bármilyen zenekar játszik, megnézi. Sokkal inkább zenekarhoz kötött a koncertre járás.
Olivér: Emellett fontos kiemelni, hogy a főváros és az ország többi része között elég nagy különbség van ezen a téren. Nem sok klub maradt.
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
Tempfli Erik.
Köszönjük a beszélgetést.
2018. április 30. 10:38