A tizenhatodik sorozatához érkező ÖRÖM A ZENE Tehetségkutató 2023-2024. évadának döntőseit mutatjuk be a holnap hangjai rovatban. A sort az a n y á m k í n j a zenekarral folytatjuk, ők a Roxiget tehetségkutatón érdemelték ki az októberi döntőn való szereplés lehetőségét.
Bemutatnátok röviden a zenekart?
Az anyámkínja zenekar 2020-ban alakult, korábban más zenekarokban együtt játszó baráti társaságból. Pop-rock zenét játszunk, szövegeink magyar nyelvűek. Első nyilvános fellépésünk a 2022-es budapesti Fülesbagoly tehetségkutató döntője volt. Azóta rendszeresen koncertezünk. Voltunk már a Hooligans előzenekara is. Eddig két EP jelent meg tőlünk (Senki leszek, Gyere el velem) a zene megosztókon, és nemrég kezdtük el aharmadik stúdió felvételeit. Forgattunk négy klipet, ezek közül a legsikeresebb a tavaly nyár végén készült Senki leszek című, ami elérte a 70 ezres megtekintést a youtube- on. Jelenleg egy 1 óra 15 perces koncert programunk van, ami egy feldolgozás dal kivételével saját szerzemény. Az össze stúdióban rögzített dalunk megtalálható a youtube csatornánkon.
Van-e a zenekarnak kitűzött, megfogalmazott célja, vagy felvállalt üzenete?
Szeretnénk szórakozni és szórakoztatni, minél többször, minél nagyobb közönség előtt.
Véleményetek szerint a ti zenekarotok miben egyedi... mi az, ami különlegessé tesz benneteket?
Szokatlan ivararány. 3 lány, 2 fiú. A zenénk őszinte és tét nélküli. Ösztönös. Nem feltétlenül kategorizálható pontosan, de mégis rockos. Jellemzője az anyámkínjás hangzás. Mi magunk, akkor jöttünk erre rá, mikor hasonszőrű társzenekarokat kerestünk, és nem találtunk :)
Milyen jövőt láttok magatok előtt, merre tendál a hazai zeneipar?
Célunk a klubbozás, és fesztiválokon való fellépések, de a középutas zenekarok kihalásával, nem sok lehetőségunk maradt kilépni a virtuális térből, és felnőni a pusztán profit alapon dönttéseket hozó szórakoztatóiparhoz
Meg tudnátok nevezni pozitív, vagy negatív trendeket, amelyeket mostanában tapasztaltatok?
+ sok fiatal, tehetséges zenész, sok lehetőség tanulásra
Uniformizálódik a zene, producerek írják a zenéket és határozzák meg a trendeket. Kikopnak az egyedi hangzások, az igények kiszolgálása kerül előtérbe és elveszni látszik az önkifejezés lehetősége.
Szerintetek meg lehet élni ma a zenélésből?
Nem lehetetlen, de csak keveseknek. Kell hozzá elszántság, tehetség, kapcsolatok és a mázli faktor
Mit gondoltok a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerintetek miért?
Sokszor háttérbe szorul a hangszeres tudás, fontosabb a körítés. Kevesebb a tisztelet és megbecsülés.
Van-e jelöltetek, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?
Szerintünk nincs ilyen jelenleg.
Mi a véleményetek a tehetségkutatókról általában?
Nagyon jó lehetőség láthatóságot, kapcsolatokat és kezdő lökéseket szerezni
Mi a véleményetek a zenei utánpótlásról?
Azt látjuk, hogy manapság sokkal több a képzett fiatal zenész, és sok a jó zene
Mi a véleményetek a fesztiválokról?
Nagyon jó lenne rajtuk játszani :) Sajnos óriásira nőttek. Giga előadók, giga árak. Elveszni látszik a hajdani bájuk, az egyediség. 20 éve egy anyámkínja szintű zenekar még befért volna a Szigetre is. Ma már nem. A kisebb hazai fesztiválok pedig lassan elvéreznek, lásd pl Alterába.
Mi a véleményetek a zenei klubéletről?
Nagyon szeretnénk klubbokban játszani, de az is nehéz eset. A nagy produkciók nem mennek el klubozni, a többi zenekarra, meg nagyon nehezen mozdulnak meg az emberek.
Szerintetek mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?
Nagyon nehéz kérdés. Ha lenne egy olyan platform, mint annó volt a Petőfi rádió, ami eljuttatta az emberekhez azt a sokféle, jóféle zenét, amire maguktól sosem találtak volna rá. A földből nőttek ki gomba számra az új sikeres produkciók. Egy platform, ahol a zene elérhet a közönséghez.
Köszönjük a beszélgetést.
2024. szeptember 5. 07:34