MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

A dLive éve

Az ezoterikus vonal hívei már türelmetlenül várták, hogy 2017-ben beköszöntsön a Kakas éve. A több évezredes kínai horoszkóp bizonyára megkérdőjelezhetetlen, az asztrológiában kalandozóknak, kötelező életviteli tanácsadó.  A Kakas éve jólétet, gazdagságot ígér, de például bőséges gyümölcsfogyasztásra is inti híveit.
A kínai horoszkóp mellett érdemes figyelemmel követni egy bizonyos délnyugat angliai közösség jövendölését is, az Allen&Heath fejlesztői szerint 2017 a digitális keverőpultok mezőnyében a dLive éve is lesz. Minőséget, elképesztő személyreszabhatóságot, soha eddig nem látott flexibilitást ígér, egy olyan eszközt amivel öröm bármilyen produkciós kihívás teljesítése.

Nagyjából másfél évvel a dLive rendszer bemutatója után januárban érkeztek a sorozat új eszközei, így az új taxonómiai besorolásnak megfelelően már S és C osztályú dLive rendszerekről értekezhetünk.

Miben különbözik egymástól a két osztály?

Kezdjük inkább azzal, hogy mi azonos a két rendszerben. Mindkét rendszer magja ugyanaz a XCVI core mely FPGA technológiára épül és 160x64 csatorna processzálással bír 96 kHz mintavételezésnél. Lefordítva: mindkét osztály eszközei 160 bemeneti csatornát és 64 szabadon konfigurálható buszt kezelnek, ugyanolyan processzálási lánccal és lehetőségekkel (saját DEEP modellezős pluginek, 16x effektprocesszor, stb).  Teljesen azonos a két osztály az AD/DA konverterek és mikrofonelőfokok szintjén, illetve a világverő 0,7 msec késleltetési érték is egyforma. A kezelőfelületek felépítése, a kezelőszervek száma is azonos, ugyanúgy megtalálható az érintőképernyő gesztusvezérlése a C osztálynál is, illetve ugyanúgy rendelkezésre állnak az S osztálynál már bevált külső hardveres (IP-6, IP-8) vagy szoftveres kezelő- és vezérlőfelületek (Director, OneMix, MixPad).
A legnagyobb csattanó, hogy a két osztály eszközei teljesen kompatibilisek egymással, kiteljesedhet a "kabáthoz a gombot" elv, tökéletesen megtalálható az adott feladat költséghatékony megoldása.

A különbségek (tételesen):
- C osztály méretében kompaktabb, könnyebb
- A C osztály rendszerenként (kezelőfelület + mixrack) 2db 128 csatornás I/O port a lehetséges bővítőkártyáknak (gigaACE, Waves, Dante, MADI). Az S osztálynál ugyanez a szám 5.
- Eszközönként beépített tápegység az S osztály redundáns, hot-swap rendszerű tápegységeivel szemben.

A teljeskörű kompatibilitásnak köszönhetően 6-6 MixRack és kezelőfelület típusból alakítható ki az ideális rendszer, a rackméretű C1500 típustól akár az S7000-ig. Az ehhez illeszthető DX32 stageboxok, a sok audiohálózatos bővítőkártya, vagy akár az ME-1 személyi monitorrendszer beépítésével nem nehéz kijelenteni, hogy a piac egyik legversenyképesebb megoldásáról van szó. A gyakorlati átlátáshoz, produkciós igényeknek való megfeleltetéshez, teljes produkciók pultra "adaptálásáig" mindenben segít a forgalmazó Audmax Kft. Bemutatótermünkben a teljes portfólió megtalálható.  A dLive évében ezek így igencsak bíztató jegyek.

Varga Krisztián
Audmax Kft


2017. július 29. 08:03

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA