MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

SIGMA – SUZUKI turné

ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ II. RÉSZ... Februárban országos hangszerbemutató turnén tesztelte Pintér Zsolt a Sigma gitárokat, Ferenczi György pedig a Suzuki szájharmonikákat hat városban. Élménybeszámolónk második részében a Suzuki szájharmonikákat vesszük szemügyre Ferenczi György segítségével.

Hangszerbemutatóztunk Pintér Zsoltival, és hat bulin keresztül teszteltem a Suzuki szájharmonikákat. Volt már nekem ezelőtt is az összes itt használt típusból, de most összehasonlítósdit tudtam játszani. A hangszerek Japánban készülnek, és szerintem simán agyonverik a konkurenciát. Precíz, megbízható kis műszerek, nem kell félni attól, hogy a buli hevében nem szólalnak meg, vagy beakadnak. Keményen beléjük lehet állni, különösen a Manji-ba, azt kegyetlenül meg lehet hajtani, és nekem az kell. Menjünk tehát végig a típusokon!

Suzuki szájharmonikák

MANJI - M20: a Suzuki alapítója, Mr. Suzuki Manji 70 év szájharmonika gyártás tapasztalatát összegezte a MANJI-ban, ezért is adta neki a cég történetében először a saját nevét.
Speciális gyanta-betétes cucc, remekül induló hangok. Viszonylag lassú, de kegyetlen precíz, és az a dinamika van benne, ami nekem kell. A múltkor lemezt tudtam törni egy low d-hangolásún, ez egyéni csúcs. Mondjuk kellett hozzá egy 4 perces kalotaszegi legényes, meg tíz néptáncos. Jól bírta, 6 buli alatt nem hangolódott egyik sem, pedig direkt adtam nekik.

MANJI LOW - M20-L: az egyre népszerűbb Manji egy új dimenzióval bővült, ugyanis nem csak simán egy oktávval mélyebbre hangolták, hanem aszimmetrikus testet kapott a hangszer, azaz a sokkal vastagabb test nagyban hozzásegít a mély hangok megszólalásához.
Na ezt tényleg nagyon csípem, mert lehet rajta brácsozni. Ezt fújom a Pál apostol levelei műsorban, és lemezen brácsfunkcióban végig. Ki van duplázva a rezonáns tér az alján, kíséretre olyat szól, mint az ágyú.

SUB30: ritkán történnek forradalmak a szájharmonika tekintetében, de ez most az. A hagyományos bluesharmonikák "korlátja", hogy nem minden hang szólal meg rajta, viszont nem mindenki szereti a kromatikus harmonikákat. A SUB30 lényege: befele kromatikus, tehát a kromatikus skála összes hangja megszólaltatható rajta. Magyarul megtartja a bluesherfli összes hangolásból fakadó előnyét, de mégis kinyitva azt, így gyakorlatilag ez a modell minden stílusban megállja a helyét.
Az összes (!) hang kiválóan hajlítható, tényleg igazi forradalmár herfli: gyönyörűen tudok rajta hajnalit, csárdást, frisset, cigány hallgatókat, nótát, vagyis mindent muzsikálni. Segíti, kinyitja a gondolkodást. Ez az én új szerelmem, csak még levegős, és kicsit lassú, de már írtunk Japánba! Felraktam a YouTube-ra egy kis videót vele, tekintsétek meg:

OLIVE - C20: az igéző olívazöld színű test miatt már látványként sem utolsó. A Manji testvérét a másféle hangszín miatt elsősorban pop-, jazzmuzsikához ajánlja a gyártó. Hangindításának gyorsasága, hangereje gyakorlatilag megegyezik a Manjival.
Ennek a zöld ékszernek fátyolos, gyönyörű hangja például balladákra is kiváló, csak a miksit meg kell tolni hozzá, mert halkabb a kis drága. Nem technikás fiúknak való.

HAMMOND - HA20: egy bátor húzással beleépítették ebbe a kis fekete csodába egy Hammond orgona hangszínét. Nagyon gyors játékra nem alkalmas, viszont a hangszíne bizonyos stílusokhoz kifejezetten jól passzol.
Tényleg huhog, mint a Leslie erősítő, kétszer dinamikusabb, mint az Olive, de lassabb, mint a Manji. Azóta kipróbáltam az Electro-harmonix B9-Hammond effekttel stúdióban is, hát az duplán király.

A cikk első része itt olvasható!


2016. június 29. 11:46

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA