Az ajkai Euromusic Hangszerüzlet tulajdonosa Németh Ferenc már több hangosítás alkalmával is bevetette különböző rendezvényeken a Yamaha TF3 keverőpultot. Most a tapasztalatairól kérdezte a keverő hazai forgalmazójának (Interton Kft.) munkatársa.
Mióta foglalkozol hangosítással?
Már lassan 15 éve, de a teljes körű rendezvény kiszolgálással is több, mint 10 éve.
Mikor hallottál először a Yamaha TF pultjairól?
Körülbelül 1 éve hírlevelekből értesültem a pult várható bemutatásáról, majd az Interton által szervezett bemutatón láttam először.
Szerinted miben jobb a Yamaha a konkurenseknél?
Személy szerint a nagy érintés érzékeny kijelző miatt győzött a pult a konkurensekkel szemben, nagyon gyorsan el lehet végezni egy parametrikus hangszínszabályzást a multi touch kijelzőn.
A TF3-as 24 faderrel rendelkezik, ez nálam azt jelenti, hogy a leggyakrabban használt alkalmazásnál a Custom layer-en minden előttem van, nem kell lapozgatni. A könnyen elérhető dinamika szabályzók is nagyon fontosak számomra. Volt szerencsém kipróbálni más gyártók hasonló kategóriájú pultjait is, de azoknál mindig csak kompromisszumos megoldást találtam volna. (kis kijelző, nem multi touch, gyenge effektek)
Milyen felhasználói tapasztalataid vannak a pulttal kapcsolatban?
Leggyakrabban egy operett társulatot szolgálok ki vele, 8-12 db mikroporttal, két bejátszóval, teljesen változatos helyszíneken. Természetesen el van mentve az összes szereplő hangszín, gain és monitor igénye, ezért percek alatt be tudunk állni. A custom layer-en kényelmesen el tudom rendezni az énekeseket szerepek, duettek szerint, nem okoz gondot az áttekintés. A csatorna faderek felett elhelyezett kis színes kijelzők tökéletesen pótolják a tape-et, amit mindig elhagytam... :). Női-férfi énekesekhez külön színeket is tudok beállítani, nem is nagyon kell olvasni a neveket. A beépített effektek kezelése rendkívül egyszerű, nem kell kettőt-hármat lapozni egy lecsengési idő változtatásához.
A pult rugalmasságának köszönhetően az ismeretlen zenekarokkal történő beállás ideje kb felére csökkent, ugyanis csak kiválasztom az általam használt mikrofon típusát és a hangszert a library-ból, ezután csak apró finomításra van szükség. Korábban is Yamaha pultokat használtunk, de nagyon korlátozott számú aux állt rendelkezésünkre. A TF3-nál még nem fogyott el az aux sosem. A vendég hangmérnökök is kiváló véleménnyel vannak róla, ismeretlenül is minden funkcióját azonnal megtalálják. Kifejezetten jól használható a Stage mix alkalmazás, amely az egy emberes stáboknál rettentően előnyös. Csak egy wifi router kell hozzá és a színpadról lehet a teljes keverőt szabályozni, ott állhatok a zenész mellett, amikor a monitorát állítom. Könnyen szállítható, még kutyaházas konténerrel is "egyemberes", a 28 bemenet és a 16 kimenet ellenére.
Mi az, amire kifejezetten jó a pult?
Gyorsan változó hangosítási igények rugalmas kielégítésére, főleg olyan helyeken ahol egymás után több zenekar fellép, és a fele nem küld ridert...
Kiknek ajánlod a pultot?
Az igényes kis és közepes létszámú zenekaroknak, akiknek fontos az állandó, jó hangminőség és az egyszerű kezelhetőség. Kisebb színházi alkalmazásoknál is kitűnően megállja a helyét az eszköz, főleg, ha megérkezik a Yamaha által beharangozott Dante kártya és stagebox, akkor nem kell a 60 kilós csoportkábelt sem cipelni, elég lesz egy CAT5e vezeték a pult és a stagebox közé.
Ezúton köszönjük Ferencnek, hogy megosztotta velünk tapasztalatait és még nagyon sok hangosítást kívánunk Neki a Yamaha TF3 pulttal!
Aki szeretné élőben is megtekinteni a pultot, az Euromusic Hangszerüzletben megteheti.
Cím: 8400 Ajka, Alkotmány u. 9.
Web: http://www.hangszer.eu
2016. május 25. 09:11