Folytatjuk „Legkedvesebb felszerelésem” címmel indított sorozatunkat a Music Media Magazin oldalain, melyet azért tartunk kiemelkedően fontosnak, mert ebben a sorozatban minden megkérdezett zenésztől, hangtechnikai szakembertől azt kértük, hogy azon felszereléseiket mutassák be nekünk, amelyek koroktól, márkaszerződésektől és egyéb érdekektől mentesen váltak meghatározó kedvencükké.
Pár mondatot mondanál arról, hogy fiatalon mit gondoltál a cucc építésről?
Fiatalon, amikor elkezdtem foglalkozni ezzel a műfajjal, az akusztikus zongora volt számomra az egyedül elképzelhető választás. Miután hamar kiderült, ez koncerteken nem mindig elérhető, és ha igen, akkor is sok kompromisszummal, így elkezdtem nézegetni az aktuális digitális zongorákat.
Hány hangszerre vágytál?
Szintik közül nem volt álmom, sokáig csak a megalkuvást láttam bennük. Az első komolyabb hangszerem egy Ensoniq ZR76 volt. Egyszer eladtam, de sikerült visszavásárolnom. A mai napig használom. Amire vágytam az egy jó zongora. Most egy csodás Silverstein, a Müller Piano készítette pianínóm van.
Mára mi valósult meg korábbi vágyaidból, és mi az, ami egyáltalán nem úgy alakult, ahogy régen gondoltad?
Miután nem volt álmom, így mindent, amim van, jónak gondolom.
Most milyen billentyűket használsz élőben és/vagy stúdióban. Kezd esetleg a beszerzés időrendjében.
Használom a már említett, 20 éves, Ensoniq ZR76-ot. Egy Korg SV-1-et és egy Korg Radiast. Ezeket élőben és stúdióban is. Stúdióban természetesen különböző szoftver szintiket is használok. S ha van, természetesen zongorát.
Milyen erősítőket hangfalakat használsz élőben?
Trevis Audio aktív hangfalakat.
Milyen erősítőket, hangfalakat és kiegészítőket (pl.: mikrofon) használsz stúdióban?
Zongorához Audio Technica 4050-es mikrofonokat.
Milyen effekteket szoktál használni?
Line6
Van-e valami különleges cucc, amit használsz? (szimulátorok, szoftveres kiegészítők)
A szintik számomra elég különlegesek, így mást már nem.
Mennyire tartod fontosnak az eszközöket és mennyire magát az embert a láncban?
Az ember a legfontosabb. Lukács Peta kérdezte egyszer, mitől van az, hogy bármilyen digitális zongorán leütök egy akkordot, fel lehet ismerni? Akármilyen furcsa is ez, mindenkit fel lehet ismerni a billentéséről, már ha foglalkozott ezzel, márpedig egy billentyűs foglalkozik ezzel. Mint ahogy egy gitárost is fel lehet ismerni vagy egy fúvóst. Az ember minden hangszeren át fog jönni.
Köszönjük, hogy megosztottad ezeket velünk...
Andrásik Remo
2016. március 12. 16:48