MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

A Dal megtalálta a Hangmérnököt!

Óriási számban, egészen pontosan 188-an vettek részt a "Dal Keres Hangmérnököt!" keverőversenyen. A nemzetközi zsűri erősen megizzadt, de megszületett a végeredmény! Ezen a versenyen mindenki nyert, mondjuk az első három helyezett különösen sokat…

Következzenek a nyertesek, valamint egy rövid riport a szervezőkkel és a résztvevőkkel! A zsűri szavazatainak összesítése alapján a következő sorrend alakult ki:

Hogyan történt a pontozás?
A feltöltés során a rendszer minden jelentkezőnek generált egy egyedi ID azonosító számot. A sikeres feltöltésről mindenki kapott egy visszaigazoló e-mailt, feltüntetve ezt az ID számot is. Minden zsűritagnak volt külön-külön saját bejelentkezési felhasználóneve és jelszava a weboldalunkon. Bejelentkezés után egy listát láttak csak (!) ID azonosítókkal, rákattintva meghallgathatták és letölthették a dalokat. Mellette egy kis mezőbe beírták a pontszámot, ezt a rendszer feldolgozta és generált egy átlag pontot is. A végső lekérdezés után alakult ki az a sorrend, amit megtalálhat mindenki az alábbi linken: http://audio-technica.hu/news/29/96

A zsűriről:
A zsűritagokra bíztuk, hogy milyen szempontok alapján pontoznak. Azért választottunk zsűritagokat különböző területekről, hogy ne egyetlen fajta ízlés érvényesüljön.


itt találjátok Deseő Balázs videóját, ami a verseny alatt készült: https://www.youtube.com/watch?v=WWUlRwX09Qo

A SounCloud lista:
A verseny időtartama alatt feltöltöttünk egy SoundCloud listát is az addig beérkezett művekből azzal a céllal, hogy inspiráljuk az érdeklődőket a játékban való részvételre. A playlist létrehozásának pillanatáig feltöltött pályaművek tulajdonosai kaptak egy e-mailt, amiben hozzájárulásukat kértük az ID azonosítóval való közzétételhez. Aki e-mailben visszaigazolta hozzájárulását, annak felkerült a dala a SoundCloudra. Bár a listát folyamatosan bővítgettük, nem volt célunk az összes (tehát 188 darab) pályaművet feltölteni, a listát csupán csak kedvcsinálónak szántuk.

(A harmadik helyezett: A harmadik helyezett visszalépett, tehát automatikusan a negyedik helyezett pályamű került a harmadik helyre. Mivel itt holtverseny volt, a zsűrivel újraszavaztattuk a két művet, így alakult ki a jelenlegi harmadik helyezett.)

Az így kialakult teljes végeredményt úgy közöltük a zsűrivel, hogy felfedtük az ID azonosító mögött lévő neveket is.

Most pedig engedjétek meg, hogy pár szóban bemutassuk a nyerteseket. A három szerencsés pályaműről a zsűri véleményét is elolvashatjátok.

12540918 - Erdei Sándor (enduszko)

Születési idő: 19730618
Hangszer/hangszerek amin játszol: Gitár
Jártasság a hangtechnikában/stúdiómunkában és egyéb tapasztalatok: Hosszú évekig különféle amatőr zenekarokban gitároztam, mígnem kb. 7 éve feloszlott az utolsó zenekarom, viszont a rengeteg zenei ötletemet szerettem volna valamiképpen formába önteni, így vettem egy mikrofont és egy hangkártyát. Évről évre szép lassan bővítgettem a technikát, rengeteget gyakoroltam, és böngésztem a fellelhető szakirodalmat, hogy minél többet megtudjak a "hangról", a dinamikáról, a frekvenciákról, egyszóval mindenről, ami ezzel kapcsolatos. Főleg vidéki amatőr zenekarokkal és a barátaimmal dolgozok, emellett a saját zenéimet is igyekszem elkészíteni. Polgári foglalkozásom családgondozó, a zenével szabadidőmben foglalkozok.

Hogyan/hol készült a mix? A mix "in the box" készült, a házunk mögött fellelhető ÓL-ban, ami az én kis házi stúdióm.

Milyen szoftvert használtál a keveréshez? Cubase 5

Milyen pluginokat használtál? Waves: CLA Drums, Api500A EQ, X-noise, RDeesser Fabfilter: Pro-Q, Plo-L Soundtoys: Echoboy, Decapitator Softube: Trident EQ CSR Classic delay UAD: LA2A, 1176, Pultec, Realverb, Precision Compressor, Precision EQ

Mennyi idő alatt készült el a pályamű? Körülbelül 8 óra. November 28-án délután 14.00-kor kezdtem el keverni, 29-én újra elővettem, hogy finomítsak ezt-azt. Sajnos későn értesültem a pályázatról, egészen pontosan november 27-én este. De nagyon élvezetes és intenzív 8 óra volt. :)
Mi volt a koncepciód, amit a keverési munka során követtél? Készítettem egy alapmixet (csak hangerő beállításokkal), és ezt átengedtem magamon többször. Csak az érzéseimre figyeltem, hogy nekem mit ad a dal, illetve próbáltam a szerző és előadó érzéseit is megélni. Tulajdonképpen ez vezetett végig. Nem akartam "kifordítani" a dalt, egyszerűnek és tisztának érzem, mintha itt állna előttem a banda, és őszintén nyomná a képembe.

Egyéb észrevételeid? Nagyon jó, hogy van ez a pályázat, ez a lehetőség, és köszönöm, hogy részt vehettem benne! Nagy öröm volt ilyen jó hangú sávokkal dolgozni, nagyon jó mikrofonok ezek! És a zene is nagyon tetszik, a zenészek remekül játszanak, és külön élmény volt a kiváló énekhang! Köszönöm!

Hidasi Barna: „Fényes, modern hangkép.”
Deseő Balázs: „Klasszikus pop/rock mix. Szépen jelen van minden, hibátlan arányok, karakteres soundok, elkülönülnek a hangszerek, kiegyenlített ének, ízléses effektezés, egészséges RMS, és NS10en is van lábdob :)”
Dré Klaassen: „The ultimate rock version for new media. Very nice romantic ending.”

12540730 - Tóth Zoltán (zolimas)

Születési idő: 19820429
Hangszer/hangszerek amin játszol: Gitár
Jártasság a hangtechnikában/stúdiómunkában és egyéb tapasztalatok: Több éves stúdiós tapasztalat.

Hogyan/hol készült a mix? Itthon készült, ITB relatíve mostoha körülmények között.

Milyen szoftvert használtál a keveréshez? Cubase 7.0

Milyen pluginokat használtál? UAD, Slate Digital és némi Waves.

Mennyi idő alatt készült el a pályamű? Egy nap, de több részletben, esténként.

Mi volt a koncepciód, amit a keverési munka során követtél? Nem akartam átalakítani semmit, hanem a rögzített anyagból kihozni a képességem szerinti legtöbbet. A rock hátteremet azért nem tagadhatom le.

Egyéb észrevételeid? Sajnálom, hogy az ötvenes széria nem szerepelt a versenyben.

Hidasi Barna:  „Vastag megszólalás, széles sztereó bázis, bátran zengetett. :D”
Deseő Balázs: „Markáns dob soundok, egységes hangzás, jól érthető ének”
Dré Klaassen: „Vocals nice centralised and a balanced use of compression and great drum sound.”

12540902 - Garcia Szabolcs (szabolcsgarcia)

Születési idő: 19800817
Hangszer/hangszerek amin játszol: Gitároztam évekig, mostanában már csak ritkán van időm játszani.      
Jártasság a hangtechnikában/stúdiómunkában és egyéb tapasztalatok: Siletprobaterem rendszerének vagyok az egyik kitalálója és technikai felelőse, valamint az ott készült promóciós videók hangját is én rögzítem illetve keverem.

Hogyan/hol készült a mix? Kis projektstúdiómban készült Yamaha NS10-es stúdió monitorokon, a keveréshez csak natív és UAD plugineket használtam.

Milyen szoftvert használtál a keveréshez? Reaper-t

Milyen pluginokat használtál? Izotope Ozone 5, Izotope Reverb, UAD Mastering Bundle, UAD 1073, UAD1176, UAD LA2-A, Reaper EQ

Mennyi idő alatt készült el a pályamű? Összesen 2-3 órát tudtam vele foglalkozni a leadási határidő előtti éjszaka.

Mi volt a koncepciód, amit a keverési munka során követtél? Konkrét koncepció nem volt, minden spontán alakult :)

Hidasi Barna: „Széles és nagy dob.”
Deseő Balázs: „Kreatív megközelítés, modern effektezés”
Dré Klaassen: „Very nice pop-song intepretation and a good balance of all the tracks.”

A nyertes pályaműveket itt meghallgathatjátok: https://soundcloud.com/gitarbloghu/sets/dal-keres-hangm-rn-k-t-kever

Szeretnénk ezúton is gratulálni a nyerteseknek! Akiknek most nem sikerült a dobogós hely: szintén nagyra értékeljük és köszönjük az időt és energiát, amit a játékra fordítottatok. A belefektetett munka semmiképpen nem volt haszontalan. Biztosak vagyunk benne, hogy ez egy remek gyakorlási lehetőség volt a számotokra amellett, hogy ahogy írtuk is –remek JÁTÉK volt-.


2015. december 18. 16:17

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA