MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Beyerdinamic TG100 sett

Mint már sokszor, most is Csernus Tomi segítségét kértem egy hirtelen felindulásból elkövetett előadáshoz... Szigetszentmiklóson a Sárga Ház kistermében csináltunk egy koncertet Bíró Eszterel és Falusi Mariannal. Eszter a jól bevált saját Shure mikrofonját használta, de a Mariannak hirtelen kellett egy vezeték nélküli mikrofont szereznem. Természetesen lehetett volna bármi, de mivel régóta ki akartam próbálni az új belépő szintű Beyerdynamic TG 100 cuccot, azonnal hívtam Tomit, aki természetesen csak annyit kérdezett, hogy mikor megyek érte?

Nem idegen tőlem a gyártó, hiszen sokat dolgoztam vele. Ha jól emlékszem kb. 2004-2005 óta használtunk a Hobónak egy szettet, ami részben a mai napig is működik. Azért  részben, mert a 2008-as Arénában tartott harmincéves szülinapi Hobo Blues Band koncertre szintén kölcsön kaptunk az eredeti vevőhöz egy profi szériás kézi adót, ugyanis a saját mikrofonját szétmarcangolta a Művész az évek alatt. S bár tökéletesen működött, itt-ott meg volt ragasztava meg ilyesmi. Nem szerettem volna, hogy a tévében egy olyan mikrofonnal szerepeljen, ami úgy néz ki, mint ami csak félig van kész.:D

A lényeg, hogy kaptunk kölcsön a Bluesound-ból... és a buli után meg is vásároltuk az új, profi (vasból készült) kézi adót, ami azóta is használatban van és soha semmi hibajelenséget nem produkált. Illetve fesztivál körülmények között más vezeték nélküli rendszerekkel együtt is tökéletesen megállta a helyét. Azt azért még ide írnám, hogy fogalmam sincs mennyi elemet fogyasztott ez az eszköz mert néha kicseréltem, de soha nem fordult elő, hogy lemerült volna. Kb 2-3 nem rövid koncertet is simán kibírt. Hobó esetében a nem rövid koncert az a 2,5 óra. Ennyit a történelemről.

A mostani feladat Falusi Mariann hangját eljuttatni a közönséghez, illetve a viszonylag kis színpadra (kb. 4x7 méter) felpakolt 7 utas monitor rendszerbe igény szerint.

Viszonylag korán érkeztem. Lett volna lehetősségem, hogy babusgassam kicsit a mikrofonokat, hogy cizellált legyen a művészet interpretálása, de a viszonylag gyors felpakolás után a legnagyobb meglepetésemre igazán nem kellett sokat foglalkozni ezzel a részével.

Természetesen úgy spontán behúztam valami mondva csinált eq-t, ami divatos lehet egy ének mikrofon esetén. Mikor bele szóltam meghallottam a saját hangomat, ami azért ért váratlanul mert egy jól megszokott SM58-hoz képest sokkal hangosabbra sikerült, a jól megszokott jelszint beállítással. Tehát sok, vegyük vissza. A második kellemes meglepi akkor ért mikor vissza adtam ezt monitorba és gyakorlatilag bármeddig tolhattam volna különösebb gerjedés nélkül, mert csak hangosabb lett.:) na itt megnyugodtam kicsit, hiszen a feladat egyik fontos része, hogy megfelelő monitort lehessen csinálni a Művésznőnek.

A zenekari beállás már ment mikor Mariann megérkezett. Csak felment, mosolyogva dalolászott és soha többet nem volt különösebb monitor igénye a saját mikrofonjával kapcsolatban. Ez azért érdekes, mert a nem kevés színpadi rutinból adódóan, igen komoly és jogos elképzelései vannak arról, hogy mit szeretne hallani.

A koncert után neki szegeztem a kérdést: -Hogy tetszett a mikrofon?
-Most, hogy mondod... Eddig fel sem tűnt, hogy mibe énekelek. De talán annyi, hogy nem az a megszokott meleg SM58 hang, hanem egy fényesebb, vagy tisztább valami... De jó volt bele énekelni. Ennyit tudtam kiszedni a Művésznőből.:)

A produkció sajátossága, hogy az én kis művészeim egyszer csak elkezdenek kirándulni a nézőtéren, ettől mindenki boldog, csak a keverőnél lesz az ember gyorsan, sokkal öregebb.

Kipróbáltam. Gerjedés nem volt. Ez természetesen elvárható és legyen természetes. De az nem feltétlenül törvényszerű, hogy egy vezeték nélküli eszköz mindenféle kihagyás nélkül dolgozzon úgy, hogy kimegyek a teremből, elmegyek jó messzire és köztünk méteres kultúrház falak vannak. Na jó. Persze egy profi technikától ez elvárható. Na de kérem szépen, ez itt tényleg egy belépő szintű eszköz. Igazából nem tudom mennyibe kerül, de mindenképpen az egyik legolcsóbb megoldás a piacon. Aki akarja az majd nézzen utána a Bluesound.hu oldalon.

Az eszköz meggyőzött. Arra gondoltam ,hogy gátlástalanul leírom a tapasztalatot, hiszen napi szinten kapom én is meg a kollégáim is a kérdéseket mindenféle művész palántáktól, de még profi előadóktól is, hogy mikor milyen cuccot vegyenek.

Azt azért mindenképpen megjegyezném hiányosságnak, hogy a kézi adóhoz nem adnak sem mikrofon kengyelt, sem tokot. Azt gondolom, hogy a Beyerdynamic-tól megszokott ilyen jellegű odafigyelés még egy olcsóbb, vagy belépő szintű eszköz esetén is elvárható lenne.

Ha valakinek segít a döntésben ez a kis esszé akkor már megérte a körmölést.

Bár lehetne hosszasan sorolgatni a technikai paramétereket, hogy pl. 24 különböző frekivel gazdálkodhatsz meg ilyesmi, de azt gondolom, hogy ennél a terméknél, tekintve a felhasználási területét, ez tök mindegy. Tud mindent amit tudnia kell. Aki nem hiszi, járjon utána és keresse fel a Beyerdynamic oldalát vagy a Bluesound-ot személyesen akár.

Részemről már megint köszönöm Csernus Tomi segítségét.

Taki

2015. október 23. 07:16

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA