MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

My little „kece” girl

Mert van itt hegedű, cselló, dob, gitár, basszusgitár, bőgő, szintik… aztán élőben kiderül, hogy összesen hárman vannak: Weisz Nándor (dob, ének), Simkó-Várnagy Mihály (cselló, basszusgitár) és Farkas Izsák (hegedű), az InFusion Trio

Egy triónál furcsa, ha négyen vannak. A láthatatlan negyedik, aki a háttérből teszi a dolgát, a looper. Bemutatnátok?

Az InFusion Trió különlegessége, hogy mindhárman looper pedálokat használunk, amik össze is vannak szinkronizálva midi kábelek segítségével... A looper pedált általában arra használják a zenészek, hogy saját magukat fel tudják venni, majd egyből le is tudják játszani a rögzített anyagot, és így egymagukkal is tudnak akár több szólamban is zenélni. Mi úgy reformáltuk meg ezt a technikát, hogy nem saját magunkkal, hanem a zenekar többi tagjával együtt használjuk a loopert. Élőben veszünk fel mindent a koncerten, és zenélés közben ki-be kapcsolgatjuk a szólamokat, így téve hihetetlen változatossá a trió hangzásvilágát.

Klasszikus zenei tanulmányok, merőben új zenei irány. Mondhatjuk, hogy stílust teremtetek?
 
Egy biztos, hogy nincs még egy ilyen formáció világszerte. Ennek valószínűleg az lehet a fő oka, hogy nagyon különleges hangszerparkkal dolgozunk, amit mi találtunk ki, állítottunk össze sok-sok időt és energiát nem sajnálva. Az elektronikus hegedű, elektronikus cselló és elektronikus ütőhangszerek együttes használata egy rendkívül érdekes újszerű hangzásvilágot teremt. Nagyon szerencsés egymásra találás az InFusion Trió. 3 klasszikus végzettségű zenész, akik egész pályafutásuk alatt aktívan muzsikáltak különböző könnyűzenei formációkban.

A hivatalos krónikák szerint mikorra datáljátok a zenekar létrejöttét?

A zenekar 2011 decemberében alakult. Miskát megkereste egy barátja, aki nyitott egy szórakozóhelyet Pesten. Szeretett volna élő zenei koncerteket a klubjában, de mivel kis helyről volt szó, ezért maximum 3 fős zenekarra gondolt.
Az első bulink 3 órásra sikeredett, és annyira megtetszett a hely tulajdonosának és a közönségnek, amit hallottak, hogy onnantól kezdve havi 2 alkalommal, klub szerűen léphettünk ott fel.

Minden sci fi arról szól, hogy a gépek átveszik az irányítást. Ti rengeteg kütyüt használtok, nem idegen ez a klasszikus zenei attitűdtől?

Abszolút nem. A lényeg igazából az, hogy valami újszerűt szeretnénk alkotni.
Az elektronikus hangszerek világa hihetetlenül sok lehetőséget kínál, ha elég kreatív az ember. Mi mindhárman nagyon kísérletezős, kíváncsi zenészek vagyunk. Nyitottak és befogadóak mindenre, ami új, érdekes és igényes.

Sokan idegenkednek még a fülmonitoroktól. Ti kezdetektől ezt használjátok. Miért éreztétek a szükségét?

Sajnos nem a kezdetektől dolgoztunk fülmonitorral! Pedig ha tudtuk volna, mennyivel megkönnyíti a munkánkat, biztos, hogy sokkal hamarabb átállunk erre a rendszerre. Az InFusion Trióban, mivel mindhárman loopereket használunk, nagyon fontos, hogy majdnem digitális pontossággal zenéljünk. Hiszen ha nem így tennénk, könnyen széteshetne a tempó és a felvett zenei anyag. Nem nagyon van hibázási lehetőség, mert ugye mindent élőben rögzítünk. Fontos tehát hogy tökéletes tisztasággal, és rendkívül jó minőségben hallhassuk magunkat, egymást és a közös metronóm jelet, amire rájátszunk.

Az Allen&Heath ME-1 személyi monitor rendszerét választottátok. Jónéhány buli után már van tapasztalat vele. Bevált? 

Olyannyira bevált, hogy mindenhová visszük magunkkal a kis saját kiépített rendszerünket. Olyan biztonságosan megbízhatóan működik, mint semelyik más rendszer. Nem kell izgulni, hogy a koncert helyszínén milyen lesz a monitorozás a keverés, fogjuk e hallani magunkat, meg fognak-e változni az arányok, ha beül a közönség... és még sorolhatnám órákig aggályainkat, amikkel nem kell foglalkoznunk mióta ME-1-ket használunk. A ME1 monitor rendszerrel a koncerten CD minőségben hallhatjuk magunkat, és egymást. Hihetetlenül megnő a zenélés élménye. Az egyetlen negatívum, hogy annyira jól szól a fülesen keresztül a zene, hogy néha képesek vagyunk elfeledkezni a közönségről!:) No, de természetesen erre is van megoldás, hiszen egy mozdulattal be tudjuk keverni egy beépített külső mikrofonon keresztül a közönség és a külvilág zaját!

Mit tanácsolnátok azoknak, akik még nem használnak fülmonitort? 

Mindenképp menjenek el egy kiállító vagy bemutató terembe, vigyék el a hangszereiket és próbálják ki ezt a rendszert! Biztosak vagyunk benne, hogy új kapuk fognak előttük is megnyílni!

Hol láthatunk legközelebb benneteket?

Május 23-án szombaton a Hangfesztiválon.

Hol lehet titeket megtalálni: 
Facebookon: https://www.facebook.com/InFusionTrio
https://www.youtube.com/channel/UCVGIUyodAlQJ7H0u8Nzv2RQ

ME-1
Az ME-1 Personal Mixer segítségével a zenész meg tudja keverni saját monitor-mixét. Bármely előadóművész kívánságainak megfelelően testre szabható az ME-1 kiosztása. Használata könnyű, a kezelőfelület jól áttekinthető.

Az ME-1 egység az építőköve az ME Personal Mixing rendszernek. Kompatibilis valamennyi Allen & Heath digitális keverőpulttal, azaz az iLive, iLiveT, a GLD vagy a QU pultokkal egyaránt. Az ME-1 kiegészíthető az ME-U hub-bal, így, opcionális kártya segítségével nem csak Allen&Heath pultokkal használható, hanem képes fogadni Dante, EtherSound vagy MADI digitális audio jeleket. Az ME-1 használható Aviom® kompatibilis módban, Aviom® Pro16® rendszerrel.

16 szabadon konfigurálható gomb
A háttérvilágítású gumi gombok segítségével az ME-1 használhatósága, láthatósága a sötétebb színpadokon is megmarad. A 16 felhasználói gombhoz hozzárendelhető bemeneti csatona,  (monó vagy sztereó) mint például az énekes mikrofonja, vagy egy audio group, ez lehet akár egy sztereó groupba beválasztott teljes dobszett is. Személyre szabott preset-ek menthetőek, és előhívhatóak az eszközben.

16 felhasználói preset
A gombokhoz rendelt források, jelszintek, panoráma és mute beállítások menthetőek és előhívhatóak szinte egy gombnyomással. A presetek, és a teljes konfigurációk is menthetőek USB pendrive-ra.

 

2015. május 18. 15:35

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA