MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Életképek – Regály György

Életképek címmel egy önálló sorozatot indít a Music Media Magazin, melyben ugyanazt a tizenhat kérdést tesszük fel számos hazai művésznek azt remélve, hogy a válaszaikból (önállóan és összességükben is) egyedülálló kép rajzolódik majd a hazai zenei életről és a zenész hivatásról.

Mivel foglalkozol éppen?

A napokban vettünk fel két cd anyagot, az egyik a Hammond Tribute formációval amiben Kőszegi Imre dobol, Horányi Sándor gitározik, és Én hammondozok, a lemez címe Jazz Drum’step lesz, a másik a Test Jazz Group amiben Balázs elemér dobol, Egri János bőgőzik, és Én zongorázom, ennek címe pedig Back2Standards. Időközben megjelent egy új Dig It All anyag Nu Beatz címmel amiben Urbán Orsi énekel, Tom Noize dj setup, és Én billentyűzöm. Ezen a lemezen a Nu Jazz stílus és a populárisabb slágerzene keveredik, elhangzanak Bob Marley, Vargo, TLC, és saját dalok is.

Mik a szakmai terveid a közeljövőre?

Megpróbálok életbe maradni ebben a koncertszegény időszakban.

Mik a terveid az év második felére?

Remélem összejön egy tanári állás az LFZE tanári állásom mellé, mivel 25 év ott töltött munka után, az ottani fizetés a hideg vízre sem elég!

Új anyag? Koncertek? Szólótervek? Zenekari tervek?

Szeretnék mind a standard mind a digitális formációimmal új anyagokat rögzíteni.

Szerinted merre tendál a hazai zeneipar?

A kóklereké a média. Sokáig hezitáltam, hogy ezt szóvá tegyem, de azt hiszem itt az ideje. Minden bizonnyal bennem van a hiba hogy nem játszom olyan zenét amit a nagyközönségnek el lehet adni. Ez régebben is így volt, ám akkoriban azért nagyságrendekkel jobban élhető volt ez a kis zenei ország.

Milyen pozitív/negatív trendeket tapasztalsz a hazai zenei életben?

Sajnos jóformán csak negatív tapasztalatom van, különösen amikor a zeneileg képzetlen, vagy fél képzett, (hozzáteszem ez még rosszabb mint az előző) erőszakosan stílust megmondó menedzsmenttel találkozom. Nem megfelelő emberek nem megfelelő helyeken!

Szerinted meg lehet élni ma a zenélésből - te ebből élsz?

Nem én másból élek sajnos.

Mennyit keresel egy évben?

Keveset.

Milyen területről származik több bevétele ma egy hazai zenésznek: koncertből, vagy lemezeladásból, esetleg jogdíjakból?

Hogy honnan van bevétele a többi zenésznek azt nem tudom. Koncert nincs, jogdíjat nekem évek óta nem fizetnek.

Mit gondolsz a zenészek hazai megítéléséről? Régen jobb volt a helyzet? Ha igen, szerinted miért?

Jobb volt! Több volt a koncertlehetőség, jobbak voltak a gázsik (most is annyi mint évekkel ezelőtt). Külföldön még mindig jobb a megítélés mint itthon. Érdekes hogy Hollandiában, Nagy Britanniában, Indiában mind a koncertszervezők, mind a közönség kellően értékelték a tudásunkat.

Van-e jelölted, hogy kiből lehet/lehet-e egyáltalán valakiből magyar világsztár?

Erre a kérdésre csak a zenei tehetség kutató tv műsorok nagy tudású zsűri tagjai tudnának válaszolni.

Mi a véleményed a tehetségkutatókról általában?

Az előző kérdésben azt hiszem már válaszoltam erre a kérdésre.

Mi a véleményed a zenei utánpótlásról?

Sok tehetség van akik soha nem kerülnek rivalda fénybe, mert nem vesznek részt ebben a csúnya média játszmában.

Mi a véleményed a fesztiválokról?

Belterjes, mindig ugyanazok az önjelölt, erőszakos „sztárok” unalomig ismert zenéjükkel idegesítik az embert. (a teljesség igénye nélkül: Csík zenekar a kedvencem, és Palya Bea…)

Mi a véleményed a zenei klubéletről?

Sajnos kevés van ami talpon tudott maradni, ezért a belterjesség ott is fennáll.

Szerinted mi lendíthetne a legnagyobbat a hazai könnyűzenei életen?

Talán egy olyan politikától független, hozzáértő szervezet, amiben ténylegesen a zenével – nem mint iparággal – foglalkozó emberek alakítanák ki a minél igényesebb zenei produkciókat. Régebben ilyen volt az ORI. (bár az nem volt független) Hozzáteszem, hogy nem magamra gondoltam még ha esély is lenne erre!

Regály György az LFZE Jazz tanszékének Adjunktusa

2014. augusztus 1. 06:26

Minden jog fenntartva. 2021 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA