MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Miért szeretjük az RME-t?

Legyen szó akár színpadi produkcióról vagy stúdió munkáról az RME svájci bicskaként működő eszközeiben megbízható társra lelünk. Tiszta hangképe mellett stabil szoftveres megoldásai és irigylésre méltó gyártási minősége validálja befektetésünket. Folyamatosan fejlődő technológia eredményeként minden generációja egyre erősebb elődeinél. Az UFX+ több mint 100 csatornát kezel késés mentesen, az ADI 2 Pro a legkritikusabb vájt fülű Hifi rajongót is ámulatba ejti, e mellett pedig műszeri pontosságú mérésekre is alkalmas, a Digiface pedig rugalmas bővítéssel kecsegtet csak hogy néhány fontos irányt megnevezzünk a termékpalettából. Az alábbiakban szinte minden termékben elérhető gyártó specifikus technikai előnyöket mutatjuk be, avagy lássuk miért szeretjük az RME-t! 

Jitter Korrekció

Gyakran átsiklunk ezen a hibaforráson, ami azonban nagyon is jelen van korunk digitális média használatából fakadóan. A jelenség a következő: egy digitális jelhalmazként kell értelmeznünk a hallgatott zenét, melyet folyamatosan adagol nekünk a számítógép hangkártyánk tolmácsolásában. Ennek órajele szabályozza, hogy milyen időközönként jön a következő adatcsomag. A probléma a rossz időzítésből adódik mely hol nagyobb hol kisebb szünetet eredményez, emiatt pedig a kirajzolt hullámforma torzulást szenved el. Persze csak kismértékben, de a torzítást a magas tartományokban érzékeljük, illetve a sztereó kép minőségében is tapasztaljuk. Egy fotográfiai példával érzékeltetve ahhoz hasonló mint amikor az automatikus fókusz videó felvétel közben újra kalibrálja magát és pár pillanatra homályos lesz a kép, amíg meg nem találja a helyes fókuszpontot. Emiatt a rögzített információ ( zene ) egy része elveszik hiszen nem sikerül valósághűen reprodukálni lejátszás közben. Mindezt képesek vagyunk valós időben kijavítani a Steady Clock algoritmussal mely nem csak a kimenő de a bejövő jeleket is automatikusan korrigálja. Jelenleg a harmadik generációs típust kapjuk konvertereinkbe integrálva.
Az eredetileg MADI órajelek javítására létrehozott algoritmus mint neve is mutatja nem csupán a jitter problémáktól szabadít meg de referencia szintű órajelet is biztosít. Villámgyorsan szinkronizál bejövő jelekhez melyeket már javítva tud tovább küldeni igény esetén.

Zéró Késés

Sokunk számára ismert jelenség amikor az énekesünk panaszkodik mert később érkezik vissza fejhallgatójába saját hangja és emiatt egy zavaró dadogás effektus keletkezik, ilyenkor a szokásos trükk az effektek kikapcsolása és lényegében a számítógép minden erőforrásának felszabadítása a kívánt gyorsaság eléréséhez. Ennek a megoldásnak nem kívánatos mellékhatása hogy ez esetben zengető és/vagy kompresszor nélkül hallja magát vissza énekesünk ez pedig befolyásolja az előadásmódot, kevésbé tudja magát beleélni a szerepbe hiszen nem lesz azonnal felvétel jellegű eredmény, megváltozik viszonyítási alapja, valamint a fülében lévő arányok. A Total Mix Fx-szel felvértezett modellek esetében a dedikált DSP effektek és a saját rendszeren belüli késésmentes jelvezetésnek hála 0% processzor terhelés mellett könnyedén szolgálja ki igényeinket.

Total Mix

A korábban emlegetett és méltán híres program segítségével tudjuk vezérelni hangkártyánkat de ezen túl mutatóan komplett digitális keverőpultként funkcionál melyben gyakorlatilag bármit bármivel össze tudunk kötni, szubmixeket tudunk alkotni, késés nélkül tudunk effekteket és kompresszorokat használni, valamint monitor kontroller funkciók ellátására is alkalmas.

További információért keress bennünket! Tanácsadással és teszt lehetőséggel várunk!

Bluesound.hu

2017. április 3. 10:58

Minden jog fenntartva. 2017 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA