MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

MIDAS XL 48

Megmondom őszintén, kicsit szkeptikus voltam kezdetben a Midas új igáslovával; a 8-as mikrofon preampok általában nem kifejezetten felelnek meg a stúdiós sztenderdnek (hagy ne soroljak most típusokat), viszont ha igen, akkor azt általában horrorisztikus áron valósítják meg. Üdítő kivétel volt néhány éve a Focusrite ISA 828, nem véletlenül aratott a felső-középkategóriás stúdiók piacán. Erre itt van egy hangosításban nagynevű, ám a stúdiós körökben nagyrészt ismeretlen gyártó, igen szimpatikus koncepciója, egy legendás pult legendás előfokaival, ADAT interfésszel, ráadásul gyanúsan kedvező áron; hm. 

A döntő érv – mint általában – egy olyan szakember véleménye volt, akinek a szavára gondolkodás nélkül hallgatok. Szűcs Szabolcs egyaránt ott van az élő hangosításban és a stúdióban is évezredek óta; nem is kell mondania semmit, egy-egy tekintetéből ki lehet olvasni, hogy a cucc állandó lakója lesz a stúdiónak, vagy jövőre fél-harmadáron próbálnak tőle megszabadulni a kollégák. Nos, Szabika mondott három jó mondatot a cuccról, ami elég volt ahhoz, hogy másnap megjelenjünk a forgalmazónál, elkuncsorogva egy demó darabot.

Mivel a cég elsősorban a hangosító piacon tündököl, ezért nem véletlen, hogy az XL kivitelére nem lehet panasz: robosztus kivitel, a potikba bele lehet kapaszkodni, egyébként pedig egyszerű, mint a faék, és kiállná a Nemes-próbát (fiatalok kedvéért: teherautó tetejéről való ledobást).

Na, kapcsoljuk be; mi ez az zaj? Hát igen, ami nem zavaró a live-rackben, az feltűnik a stúdióban: a készülék hűtőventilátora bizony, ha nem is hangos, de állandó alapzajt produkál (természetesen nem a jelútban!!!). Kb. Összemérhető egy átlagos PC ventilátorának zajával; rövid távon, felvételeknél nem különösebben zavaró, de azért precíz keverésnél, masteringnél én kihúzom a gép hálózati kábelét (on-off gomb ugyanis nincs rajta).

Viszont ezzel le is tudtuk az összes negatívumot, a berendezés hibátlanul teszi a dolgát, a digitális átvitel nem nyűgös, dolgozik szerényen. Nos, akkor hallgassuk meg, mondjuk férfi énekhangon.
Elsőre nem tűnik rossznak, részletgazdag, dinamikus, mosolygás, elégedettség, karácsonyi hangulat honol a stúdióban; vissza biztos nem visszük. Na, de nézzük össze egy igazán neves gyártó igazán híres (és ennek megfelelően drága) berendezésével, nehogy már a nyúl vigye, ugye.

És akkor itt lesz érdekes a történet: hirtelen mindenki elkezdi valamelyik testrészét (fülét, homlokát...) piszkálni – megsüketültünk, vagy mi van? Mindenki jobbnak hallja a Midast, mint a másik berendezést, amiből egy csatorna kerül annyiba, mint a Midas fele. Hm, gyerekek, ez most már biztosan marad! Sőt, nem ártana még egy.

Dobokon is hihetetlen soundot produkál, overheadre találunk jobbat, de lábdobon, pergőn tamokon isteni, mint ahogy különböző akusztikus hangszereken is hozza a formát. Természetes nagyon bírja a terhelést, ha nem is annyira mint néhai MCI-unk, de cserébe nem is kell havonta szervizelni.

Köszönjük!

Borosi Gábor, Maczkó Róbert - Metropol Stúdió
 

2014. december 23. 19:52

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA