MusicMedia

„Amíg a muzsika szól, a világ is sokkal szebb.”

Előzetes a Music Media Magazin II. lapszámából - Tesztek, bemutatók...

Hamarosan megjelenik a Music Media Magazin második száma, amely igazi csemegéket ígér a hangszeres zene iránt érdeklődőknek. A magazin jövő hét hétfőtől lesz megvásárolható az utcai lapárusoknál és a postahivatalokban. A lap bármely postahivatalban és postásnál előfizethető is. A Music Media Magazin egyenesági leszármazottja a 2000-ben indult Instrument Hangszermagazinnak, amely 2007-től Hangfoglalás Magazin néven jelent meg egészen 2014 júniusáig.

A második lapszám tartalmában szereplő összes teszt és bemutató oldal rövid előzetese és szerzőinek előszavai olvashatók itt:

A nagy A betű – Szakadáti Mátyás (ütős)

„A nagy “A” betű! Idáig az Avedis és az A custom tányérokat ránézésre nem csupán a csillogó felületről lehetett megkülönböztetni, hanem a felirat méretéről, formájáról, a marketing szempontból is sokat számító nagy A betűről. Ameddig a K szériánál nem látunk a külsőségekben akkora eltérést, az A szériánál annál inkább. Ezért is talán sokan gondolták tévesen úgy, hogy az A custom biztos sokkal jobb, mint a sima Avedis, ráadásul egy picivel talán még drágább is, így hát nyilván jobbnak is kell lennie.”

Music Man Silo Special – Lovrek Krisztián (gitár)

„Amikor felhívtak, hogy tesztet kéne írni egy Ernie Ball Music Man Silhouette Special gitárról, rögtön izgatott lettem, hiszen egy ideje erősen gondolkodom azon, hogy ismét be kéne szerezzek egyet. Kapóra jött tehát az alkalom, hogy kicsit megnyúzhatom, mielőtt végleg elszánnám magam.

Korábban, úgy egy évig nekem is volt egy, azonban ez a darab kicsit más, mint a széria, hiszen más fából készült, így hát kimondottan kíváncsi voltam, vajon milyen lesz?”

Cort Artisan – Szappanos György (basszusgitár)

„Kedves Kollégák! Bánat-mentes feladatnak bizonyult, kicsomagolás után kézbe venni a tesztelni kívánt Cort basszusgitárokat. Az „Artisan” széria 20 éves, jubileumi hangszereiről van szó és úgy gondolom méltóan ünnepelnek „Cort-ék”. A „B4 20th” és „B5 20th” típusú hangszerek első látásra is figyelemre méltóak és kipróbálásra csábítják az emberfiát.”

KORG SDD-300 – Varga Gergő (gitár/effekt)

„Volt egy konkrét esemény, mely elősegítette az SDD-3000 “feltámasztását”?
A KORG fejlesztő csapata (a továbbiakban KORG):
Megkeresett minket egy mérnök, egy eredeti SDD-3000 javításával kapcsolatban. Ő Dallas Schoo (a U2 gitárosának, The Edge gitártechnikusa) megrendelésére végez szerviz munkákat. Kiderült, hogy alkatrész hiányában nem kivitelezhető a javítás, ezért először elutasítottuk a felkérést. Azonban újból felkerestek minket azzal, hogy “ tényleg nem lehet mit tenni?” Ez 2008 végén történt, korábban nem került szóba az SDD-3000 újragyártása.”

BOSS RC-1 – Sántha Gábor (effekt)

„A Boss cég komoly történelmi háttérrel rendelkezik az úgynevezett frázis looper pedálok területén. De mik is azok a frázis looperek, vagy looper pedálok? Ezek a pedálok lehetővé teszik, hogy élőben rögzítsük játékunkat, majd az első körre (loopra) azonnal rávegyünk további szólamokat, akár sok-sok rétegben. Természetesen az így keletkező, egymásra vett rétegek egyszerre szólalnak meg.”

Alesis V&VI Series (billentyűs)

„Az év végére végre az üzletekbe került az Alesis idén beharangozott új billentyűs kontroller családja. A rendre 25, 49, és 61 billentyűs tagot számláló két sorozat közül a V képviseli az alapot, a VI előtaggal pedig a még jobban felszerelt típusokat köszönthetjük. Mivel az ugyanannyi billentyűvel rendelkező készülékek közt is tapasztalhatunk méretbeli eltérést, kezdő felhasználóknak is azonnal feltűnik a különböző felszereltség.”

Kik azok a zenei producerek – Németh Balázs (DJ technika)

„Első írásomba fontosnak tartom letisztázni, hogy kik is azok a zenei producerek. Már több mint 6 éve gyakorlom ezt a mesterséget és nap mint nap szembesülök azzal a problémával, hogy az emberek többségének fogalmuk sincs mit takar ez a kifejezés. Sokaknak a filmes producerek ugranak be először, akik a pénzt biztosítják a filmekhez. Hosszas magyarázkodás után feladtam, hogy ne DJ-ének tituláljanak. Ez ennél sokkal összetettebb munka. Ugyan a Zenei producerkedéshez hozzá tartozik maga a dj-ézés is, mégis a lemezlovasság csak kis részét teszi ki a teljes folyamatnak.”

Yamaha CLP-575 – Neumann Balázs (billentyűs)

„A Clavinova digitális zongorák fejlődésének 30 éve alatt a hangszer külsőleg, mind belsőleg nagy változásokon ment keresztül. Néhány képet átnéztem a legelső modellekről. Igazi digitális feeling, az 575-ös modell pedig már tényleg egy magasépítésű pianínóra hasonlít. Amikor először leültem a hangszerhez, azon gondolkodtam, vajon hány ember tévesztené össze egy igazi pianínóval.”

Huszár Endre (ütős)

„Endre-eNerd nevű szóló projektemmel nemrég jelent meg az első magyar 3D Blu-Ray koncert album The Time Capsule címmel, amelynek középpontjában egy teljesen egyedülálló elektronikus dob rendszer áll. A setuppal az idén már hosszan foglalkozott az angol nyelvű Digital Drummer magazin, a vezető német nyelvű dobos magazin, a Sticks és hamarosan az amerikai Drum Talk TV is. Magyar nyelven viszont a Music Media Magazin az első, amely hírt ad a fejlesztésről.”

Baton Rouge – Szakonyi Milán és Andrásik Remo (gitár)

„Persze nyilván könnyebb szerelembe esni Suzanna-val, mint AR11S/D-vel (hacsak nem kórosan Star Wars rajongó az ember). Azért mégis úgy vélem, hogy egy randit mindenképp megér a kevésbé csábító nevével együtt is. Különösen mondom mindezt annak tudatában, hogy az egyik legolcsóbb Baton Rouge gitárról beszélünk, amely annyira új még a piacon, hogy a pontos árát nem is tudom...”

AKAI Pro APC40 MK II – GT, LP (80 Strange Robots) (DJ technika)

„Az Akai Pro 5 évvel ezelőtt, 2009-ben dobta piacra a világ első kifejezetten Ableton Live-hoz készített kontrollerét, az APC 40-et. Azóta az egyik legnépszerűbb dedikált kontrollernek számít a piacon, rengeteg profi és amatőr felhasználóval, sok dedikált Max For Live eszközzel, emellett rengeteg egyéni remote script is készült hozzá. Az Akai Professional 2010-ben kiadta az APC 20-at, ami gyakorlatilag az APC 40 clip indító mátrixát és keverő részét tartalmazza, néhány extra funkcióval, mindezt nagyon baráti áron. Idén az Akai Pro úgy érezte, elérkezett az ideje, hogy felfrissítse az APC szériát. Ezúttal egyből három kontrollert hoztak ki egyszerre, az APC Mini-t, az APC Key 25-öt, és tesztünk alanyát, az APC 40 MK II-t.”

Lukács Peta - Isobox (gitár)

„Amióta megjelentek az olcsón kiépíthető házi stúdiók, nagy dilemmával szembesül minden gitáros. Hogyan rögzíthetnénk kedvenc, jól megszokott erősítőnk hangját a harmadik emeleti panellakásban? Kézenfekvő kompromisszumot kínál a rengeteg (illegálisan ingyen letölthető) plugin, amik segítségével egészen komoly gitárhangokat tudunk előállítani otthon, akár egy filléres hangkártyával is. Engem valahogy sosem elégített ki ez a megoldás, mivel én a saját erősítőm hangját szerettem volna a felvételeken visszahallani.”

Robe Sztori és a BMFL – Csanádi Csaba (Hang-, fény- és színpadtechnika)

„20 évvel ezelőtt senki se merte volna megjósolni, hogy egy csehországi garázscég lesz 2014-ben a világ egyik vezető fénytechnikai gyártója. A két alapító és tulajdonos Josef Valchář és Ladislav Petřek 1994-ben PAR lámpák, diszkógömbök és egyéb egyszerűbb fényeffektek importálásával foglalkoztak, miközben megalkották első mozgótükrös lámpájukat. Miután kibővítették a termékskálát, úgy döntöttek, hogy kell egy márkanév, ekkor született meg a Robe Show Lighting. Abban az évben vettek részt első frankfurti kiállításukon, ahol rögtön megállapodtak a német Steinigke Showtechnic céggel egy OEM beszállítói státuszról.”

JBL EON 206P (Hang-, fény- és színpadtechnika)

„Az EON210P nagy sikerét követően a világklasszis megoldásairól ismert JBL Professional ismét egy kompakt „minden az egyben” PA hangrendszert mutatott be a legnagyobb közösségi oldalon, mely a professzionális teljesítmény és legendás hangzás mellett hihetetlen könnyű használatot is biztosít bárki számára.”

Solton Twin Array - Uli Hopper (Hang-, fény- és színpadtechnika)

„A Twin-Array egy PA-rendszer egy passzív - aktív variáns, mely jól tükrözi a piaci igényeket.
A SOLTON céget Mr. Josef Sperl alapította 1972-ben. Innovatív termékei, mint például a professzionális szintetizátorok a '80-as és '90-es években a SOLTON céget gyorsan vezető pozícióba helyezte világszerte. A saját gyártású, nagy teljesítményű aa-CRAAFT © hangszóróknak és a PRO-PA rendszereknek köszönhetően elismertségük nagy sikerekkel terjedt tovább a vevők körében.”

Audiotechnica MSR7 (stúdiótechnika)

„Az Audio-Technica új távlatokat nyit a nagyfelbontású világban az MSR7-es fejhallgatóval!
Minden zenéért rajongó számára kézzelfoghatóvá válik a tökéletes kényelem és az egyedülálló hangzásvilág az Audio-Technica MSR7-es fejhallgatójával. A prémium minőségű kidolgozás és az egyedülálló hangzás aranymetszése.”

Söndörgő - Princz G. Gergő (Hang-, fény- és színpadtechnika)

„Történelmi előzménnyel kell kezdeni, miszerint több mint négy éve, a zenekar felismerte, hogy színpadi létük egyik meghatározó eleme technikailag a fülmonitor használata, mert autentikus és akusztikus hangszerek, és zenészek révén, másképpen a rossz kompromisszumok győzedelmeskednek a színpadon, a zenéjük felett. Abban az időben megjelenő, és máig értéket képviselő Shure PSM-900-s rendszer mellett döntöttek, ami szolgáltatásait tekintve mind a mai napig kizárólagos monitor rendszere a zenekarnak.”

A második lapszám további tartalmából: http://www.musicmedia.hu/20141207_music_media_magazin_ii_

2014. december 9. 20:37

Minden jog fenntartva. 2024 - Instrument Reklám/MUSICMEDIA